1p

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértői vélemények szerint a következő 15 évben 2000 milliárd forintot kellene Budapest közlekedési viszonyainak fejlesztésére költeni
Szakértői vélemények szerint a következő 15 évben 2000 milliárd forintot kellene Budapest közlekedési viszonyainak fejlesztésére költeni

Késésben a jegydrágítás

Naivitás lenne azt hinni, hogy Budapesten kizárólag a metróépítés miatt nem lehet szinte sehol könnyedén közlekedni - írja a Népszava. A cikk szerint a 4-es metró mellett ugyanis még a metrófelújítást, a közművezetékek cseréjét, vagy éppen az egyszerre tucatnyi útszakaszon megvalósuló útfelújítást is lehet okolni a szűnni nem akaró dugókért.

Rövid távon rendkívül nehéz bármit is tenni a fővárosi közlekedés jelenlegi helyzete ellen - állítják a cikk szerint szakértők. A legalább 30-40 éve épített utak keresztmetszete adott, így a sávok erőszakos - és értelmetlen - bővítése helyett a megoldás az lenne, ha az utakon egyszerre kevesebb autó lenne, így zökkenőmentesen tudnának haladni.

A gépkocsiforgalom korlátozása javítaná a helyzetet, ám ennek csak akkor van értelme, ha egyúttal alternatívát is kínálnak az autósoknak: a korszerű, pontos tömegközlekedést - írja a lap. Így hosszú távon a személyutazások egy részét a gépkocsiról át lehetne "csábítani”. Ezt segítené őrzött P+R parkolók építése a városközpont határában, ahonnan tömegközlekedéssel lehetne továbbutazni.

Mértékadó szakértői becslések szerint a fővárosi közlekedési viszonyok rendbetételére 2000 milliárd forintra lenne szükség a következő 15 évben. Több szakértő nem veti el a csillagászati parkolási díj, illetve a szűken vett Belvárosba való behajtás utáni - vagy akár a teljes közigazgatási határ területén kivethető - útdíj fizetését. Ám a budapesti közlekedési rendszer jelenlegi fejlettségi szintjén nincs realitása a bevezetésnek. Ehhez legalább három új Duna-hídra és kapcsolódó külső körutakra is szükség lenne - olvasható az újság mai számában.

Dugókat okoznak az iskolások
Vészhelyzet Budapesten: 650 busz a megoldás?
A távmunka inkább növeli a dugókat
Így néz ki egy metróhálózat
Két évre lezárják a Kálvin teret - kezdődhet a káosz

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG