Naivitás lenne azt hinni, hogy Budapesten kizárólag a metróépítés miatt nem lehet szinte sehol könnyedén közlekedni - írja a Népszava. A cikk szerint a 4-es metró mellett ugyanis még a metrófelújítást, a közművezetékek cseréjét, vagy éppen az egyszerre tucatnyi útszakaszon megvalósuló útfelújítást is lehet okolni a szűnni nem akaró dugókért.
Rövid távon rendkívül nehéz bármit is tenni a fővárosi közlekedés jelenlegi helyzete ellen - állítják a cikk szerint szakértők. A legalább 30-40 éve épített utak keresztmetszete adott, így a sávok erőszakos - és értelmetlen - bővítése helyett a megoldás az lenne, ha az utakon egyszerre kevesebb autó lenne, így zökkenőmentesen tudnának haladni.
A gépkocsiforgalom korlátozása javítaná a helyzetet, ám ennek csak akkor van értelme, ha egyúttal alternatívát is kínálnak az autósoknak: a korszerű, pontos tömegközlekedést - írja a lap. Így hosszú távon a személyutazások egy részét a gépkocsiról át lehetne "csábítani”. Ezt segítené őrzött P+R parkolók építése a városközpont határában, ahonnan tömegközlekedéssel lehetne továbbutazni.
Mértékadó szakértői becslések szerint a fővárosi közlekedési viszonyok rendbetételére 2000 milliárd forintra lenne szükség a következő 15 évben. Több szakértő nem veti el a csillagászati parkolási díj, illetve a szűken vett Belvárosba való behajtás utáni - vagy akár a teljes közigazgatási határ területén kivethető - útdíj fizetését. Ám a budapesti közlekedési rendszer jelenlegi fejlettségi szintjén nincs realitása a bevezetésnek. Ehhez legalább három új Duna-hídra és kapcsolódó külső körutakra is szükség lenne - olvasható az újság mai számában.
Dugókat okoznak az iskolások
Vészhelyzet Budapesten: 650 busz a megoldás?
A távmunka inkább növeli a dugókat
Így néz ki egy metróhálózat
Két évre lezárják a Kálvin teret - kezdődhet a káosz