Az állásfoglalással az uniós bírák a témába vágó EU-rendeletet egészítették ki. A jogszabály egyértelműen rendelkezik arról, hogy a légi járat törlése esetén az utasok 250 és 600 euró közötti összegű átalányalapú kártalanításra jogosultak, ugyanakkor nem írja elő kifejezetten, hogy a késéssel érintett járatok utasait is megilletné ilyen jog.
A bíróság azt is kifejtette, hogy a késés időtartama, még ha az jelentős - akár egynapos - is, nem elegendő ahhoz, hogy a járatot töröltnek lehessen tekinteni. A késő repülőgépet nem lehet töröltnek tekinteni, ha az indulás időpontjától eltekintve a légi járat többi tényezője, köztük az útvonal, az eredetileg tervezetthez képest változatlan marad. Ezzel szemben, ha a légitársaság az eredetileg tervezett indulási időpontot követően más légi járaton biztosítja az utasok szállítását, a járat töröltnek tekinthető.
A bécsi repülőteret üzemeltető Flughafen Wien jelentése szerint főként a kelet-európai forgalom átlag feletti visszaesése miatt idén az utasforgalom 9%-os csökkenésére kell számítani, míg például a frankfurti repülőtéren szerényebb, 5-7%-os visszaesés várható. |
Ha viszont a légi fuvarozó bizonyítani tudja, hogy a járat késését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyek kívül esnek tényleges befolyásán, és amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni, a késés "nem keletkeztet kártalanítási jogot" - derül ki az ítéletből.
Már Bolognába is repül a Wizz Air
Még nem szárnyalnak az üzletemberek
Fly Balaton: egekben a tartozás
Egyesül a BA és az Iberia
A fapadosok mentik meg a reptereket
MTI, Privátbankár