Persze a Lego nem csak a gyerekek egyik kedvenc játéka: az építőkészlet a felnőttek fantáziáját is megmozgatja. A dél-koreai Heo Young-Ho például miután 1987-ben megmászta a Mount Everestet, távozása előtt a hóban egy Lego-játékot hagyott hátra. Az egyszerű építőkockák a világ legismertebb játékai közé tartoznak, minden évben több mint 400 millió gyermek és felnőtt legózik: ők összesen évi 5 milliárd órát töltenek azzal, hogy az egyes elemeket egymásba illesztgessék.
A cég emblematikus játéka számtalan összeállítási variációt tesz lehetővé. Már mindössze két kockát 24 féle módon párosíthatunk, 6 elemmel pedig a kombinációk száma 915 millióra emelkedik - állítja a Lego. Rajongók kifejezetten hangsúlyozzák, hogy a manapság készülő elemek még mindig kompatibilisek az 50 évvel ezelőtt készült darabokkal. Ráadásul az egyes elemek rendkívüli módon passzolnak egymáshoz, ezzel is megkeserítve a játékhamisítók életét.
A világon egyébként minden másodpercben 7 doboz Legót adnak el, évente pedig 19 milliárd kockát állítanak elő - ez a mennyiség - az egyes darabokat egymás mellé állítva - ötször körbeérné a Földet. |
A társaság 1998-ban, 2000-ben, 2003-ban és 2004-ben is több millió eurós veszteséggel zárt. Sokan már leírták a terméket, amikor a krízis csúcspontján Kjeld Kirk Kristiansen tulajdonos és vezérigazgató úgy döntött, több mint 800 millió koronát (kb. 107 millió eurót) fektet be a családi vállalkozás megmentése érdekében.
A tulajdonos pár hónappal később visszavonult vezérigazgatói megbízatásából és a mentőmellényt Joergen Vig Knudstorpnak adta át, aki új lendületet adott a Legónak. A 35 éves menedzser úgy határozott, hogy a céggel visszatérnek a gyökerekhez és csak az alaptevékenységre koncentrálnak. Az intézkedések hatására a cég ismét növekedésnek indult: 2006-ban például több mint 1 milliárdos forgalomról és 187 millió eurós nettó eredményről számoltak be.
Veszélyes játékok: biztonságot akar az EB
Ajándék mindig is volt, fa csak pár száz éve
Beszívott gyerekén kaszált a morcos apuka
AFP