Elmondta: a mintegy 5 százalékos boltszám-csökkenés az 50 négyzetméter alatti üzletek számának csökkenéséből adódik, míg a modern kereskedelem részesedése nő. Hozzátette, a bolthálózat ritkulása három évvel ezelőtt gyorsult fel. Elsősorban azért, mert a szűk választékot kínáló kis boltok helyett egyre több vásárló, mind gyakrabban választja a nagy eladóterű üzleteket.
Mivel szupermarket és diszkont általában a lakóhelyek közelében működik, kényelmesen elérhető, így hálózataik sűrűsége következtében egyre több vásárló tartozik piaci vonzáskörzetükbe. |
Az élelmiszer kiskereskedelmi forgalmából 28,5 százalék jutott tavaly a hipermarketre, a Nielsen által felmért kategóriáknál. A mutató kevesebb mint fél százalékponttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalmából két bolttípus növelte piaci részesedését múlt évben. A diszkont 16-ról 18 százalékra, a hazai tulajdonban lévő lánc pedig 29-ről 30-ra. Szalóky Tóth Judit felhívta a figyelmet arra, hogy a diszkont terjeszkedésének 2005-ben tapasztalt nagy irama tavaly alábbhagyott. Tavalyelőtt 48, tavaly már csak 32 új diszkont üzlet nyílt. A fejlődés motorja továbbra is a Lidl, amely 2004. évi piacra lépése óta 68 egységből álló hálózatot alakított ki, és folytatja az expanziót. Ugyanakkor a legnagyobb hálózatot működtető Plus tavaly 5-tel növelte üzletei számát, 168-ra. A Penny 8-cal, a Profi 2-vel bővített, így előbbi 155, utóbbi pedig 73 egységnél tart.
Hiába tarolnak a hipermarketek - nem megy a bio
A fiatal nőknek a méret a lényeg
Átrendezte a bevásárlási szokásokat a Lidl