Magyar Telekom: a második pofon, csattanó nélkül
A GVH MTI-hez eljuttatott közleménye kiemeli, hogy a jogsértés megállapítása mellett a céget azért nem bírságolták meg, mert a jogsértő magatartást a versenyfelügyeleti eljárás ideje alatt abbahagyta, illetve lépéseket tett a jogsértő magatartás kiküszöbölésére.
A GVH indoklása rámutat, hogy a Magyar Telekom szolgáltatási területén 2000-től ADSL szolgáltatást nyújt egyfelől nagykereskedelmi forgalomban az internet-szolgáltatókon keresztül közvetetten a felhasználók számára, másfelől a T-Com tagvállalaton keresztül kiskereskedelmi forgalomban is kínálja ezt a szolgáltatást közvetlenül is mind a lakossági, mind az üzleti felhasználók felé.
Amennyiben a végfelhasználó internet-szolgáltatót kívánt váltani, úgy először fel kellett mondania a hozzáférését az előző internet-szolgáltatónál. Az internet-szolgáltató ezt két napon belül jelezte a Magyar Telekom felé, amely a végpont lemondása alapján elindította a leszerelési folyamatot.
A versenyfelügyeleti eljárás során megállapították, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul hátrányos feltételeket kényszerített a fogyasztókra azáltal, hogy a gyakorlatban késleltette a szünetmentes szolgáltatóváltás megvalósítását, ami 2005. augusztus 20-a előtt lényegében nem műszaki, és nem is gazdasági nehézségekre, okokra volt visszavezethető.
A GVH megítélése szerint a fogyasztók a Magyar Telekom kifogásolt gyakorlata miatt ADSL-szolgáltató váltás esetén indokolatlanul hosszú ideig kényszerültek a kiskereskedelmi szolgáltatás igénybevételének nélkülözésére.
Hétfőn már 100 millió forintra megbírságolta a GVH a T-Mobile-t, mivel a versenyhivatal szerint túl apró betűkkel írt, a telekom cég bíróságra megy...Részletek