A forgalom mindkét irányban két sávon indult meg rendőri irányítással. Az első száz autósnak a Jászai téren, illetve a budai hídfőnél sorszámozott emléklapot adtak.
A híd átadása előtt pár perccel a Szent István körúton a Honvéd utcánál állt a sor vége mindkét sávban, de a legtöbben már félórával az átadás előtt is a hídnál várakoztak. Az első autó, amely a hídra hajtott egy oldtimer Porsche 911-es volt. Az egyik lapot a BKV 109-es buszának sofőrje kapta.
Az átadáson rengeteg kerékpáros és gyalogos érdeklődő is összegyűlt a Jászai Mari téren. Az átadás pillanatát az érdeklődők tapssal, az autósok folyamatos dudaszóval ünnepelték.
Az MTI tudósítójának a hídon áthajtó első autósok egyike elmondta, az elmúlt mintegy másfél évben csak nagy kerülővel tudott a munkahelyére érni otthonából, ezért nagyon várta már a híd átadását. "Hamar kitapasztaltam, hogy nem érdemes a Moszkva tér-Parlament útvonalon a Lánchidat használva Budáról Pestre menni, érdemesebb volt kerülni, így viszont 25 perccel tovább tartott a munkahelyemre érni - mondta. Az átadás után remélem, hogy a Moszkva tér és a Parlament közötti menetidő visszaáll a korábban megszokott 10 perc körülire - tette hozzá.
Már az ideiglenes átadás utáni első napon torlódás alakult ki a Margit hídon, illetve az oda vezető útvonalakon, de a Fővinform szerint pár napon belül normalizálódhat a helyzet. Fuchs Tamás ügyeletes az MTI megkeresésére kedden elmondta, hogy a reggeli órákban még jól lehetett haladni autóval a hídon, de nem sokkal 8 óra után már torlódások alakultak ki. A Szent István körúton csak több lámpaváltással lehet eljutni az átkelőig - tette hozzá. Azokon az útvonalakon, amelyeken eddig a Margit híd lezárása okozott dugókat, most sem jobb a helyzet, a Lánchídon és az Erzsébet hídon is lassú az előrejutás. Kell még néhány nap, amíg "kialakul a rend" és az emberek megszokják, hogy ismét használhatják a Margit hidat, akkor jelentősebb forgalomcsökkenésre lehet számítani az eddig menekülőútként használt útvonalakon - közölte a Fővinform ügyeletese. |
A megnyitás előtt hétfő délelőtt tartották a hatósági szemlét, amelyen megfelelt a Margit híd, így kiadhatóvá vált az ideiglenes forgalomba helyezési engedély. Ahhoz, hogy ezt megadják, 65 szakhatóság és kezelő nyilatkozatát kellett beszerezni.
Az NKH kora esti közleménye szerint az ideiglenes engedélyt az északi és déli dilatációs szerkezetekkel és kiemelt szegélyekkel határolt részére és az északi járdára kapták. Azt kérték az autósoktól, hogy fokozott figyelemmel használják a hidat, mert a felújítás 2011 nyaráig még zajlik, így az továbbra is munkaterület.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményben üdvözölte a híd átadását. Hozzátették, a pesti hídfőnél új váltót alakítottak ki a villamospályán, ezért forgalmi akadály esetén a pótlóbuszoknak a budai végállomások felé nem az Oktogonig, hanem csak a Jászai Mari térig kell közlekedniük.
A közösségi közlekedés számára a teljes felújítás alatt elérhető volt a híd, a 4-6-os villamosok, valamint a 91-es buszcsalád is használhatta a hidat, igaz csökkentett sebességgel. A villamosvágányokat először a déli, később az északi hídfélre helyezték át a munkálatok előrehaladtával, majd az átadás előtt pár héttel kerültek végleges helyükre, a híd közepére.
A Margit híd felújítását 2009. augusztus 21-én kezdték meg, ekkor zárták le a forgalom elől az átkelőt. A mintegy másfél évig tartó rekonstrukció során felújították az úttestet, a villamosvágányokat, kicserélték a pálya- és hídszerkezet elemeit, kiszélesítették és megemelték a hidat, valamint korhű kandelábereket helyeztek el. Az első pályalemezeket január 21-én helyezték el Európa legnagyobb bakdarui.
Az ideiglenes átadással még nem készült el teljesen a híd, a műemléki felújítás még 2011 első félévében is zajlani fog. Ekkor kerülnek a helyükre a korhű korlátok és szobrok is.
A szerződéses összeg közel 20,8 milliárd forint, ennyiért újítja fel a hidat a Közgép és a Strabag alkotta Mh 2009 konzorcium.
MTI