Ez az adó nem igazságos és nem arányos - véli Per Bank. Ennek ellenére december 20-áig közel 12 milliárd forintot utaltak át a magyar költségvetésbe. A Tesco vezérigazgatója szerint az összeg különösen annak fényében súlyos, hogy a Tesco piaci részesedése 18 százalék, de az adó 46 százalékát ők fizetik. A 6 legnagyobb, nemzetközi tulajdonú kereskedelmi cég fizeti több mint 90 százalékát ennek az adónak, de a forgalmat tekintve 2., 3., és 5. piaci szereplő nem, vagy a méretéhez képest alig fizet valamennyit. "Ezért mondom, hogy nem igazságos és nem arányos. Mi csak azt szeretnénk, hogy igazságosan kezeljenek minket, úgy, mint a többi vállalatot. Mi magyar cégként tekintünk magunkra, és azt szeretnénk, hogy így is bánjanak velünk” - nyilatkozta a Figyelőnek.
Per Bank szerint a válságadó ellenére nem állnak le a beruházások, mivel hosszú távra terveznek. Jövőre több mint 30 üzletet nyit a Tesco, és folytatják a fejlesztéseket. "Nagy cég vagyunk, kitartunk a magyar piac mellett jóban-rosszban, és még több üzletet fogunk nyitni" - mondta el a vezérigazgató.
„Hozzánk mindenki jár, de a tipikus vásárlónk családos nő, gyerekkel; heti háromszor jön vásárolni, és havonta 14–19 ezer forintot költ" - mondta el a Figyelőnek Per Bank. |
Habár azt Per Bank sem mondja, hogy külföldibefektető-ellenes a hozzáállás Magyarországon, véleménye szerint ez a törvény mindenképpen árt a nagy külföldi kiskereskedőknek.
A Tesco több mint 800 magyarországi beszállítóval dolgozik, a vezérigazgató szerint bár sokan megkérdőjelezik, mégis ők a legnagyobb támogati a magyar termékeknek. "Nagyon jó kapcsolatban vagyunk a gyártókkal, termelőkkel, és további kis beszállítókat próbálunk megnyerni a különböző régiókban. A magyar termékek egy részét exportáljuk is külföldre, más Tesco-áruházakba, ennek értéke 2009-ben 21 milliárd forint volt” - olvasható a Figyelő legfrissebb számában megjelenő interjúban.
Figyelő