1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Európában augusztusban 952.205 új személyautó kapott rendszámot, 2,5 százalékkal több a tavaly augusztusi 929.269-nél. A Volkswagen csoport márkái megőrizték piaci részesedésüket.
Európában augusztusban 952.205 új személyautó kapott rendszámot, 2,5 százalékkal több a tavaly augusztusi 929.269-nél, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA).

Júliusban az 1.354.464 új autó még 7,4 százalékkal volt több az egy évvel azelőttinél. Hosszú hónapok óta júniusban volt először növekedés - 0,7 százalékos - az európai átlagban, miután az első félév átlagában még 0,2 százalékkal kevesebb új autót regisztráltak, mint a tavalyi első félévben: 8.510.288-at 8.525.086 helyett. Az augusztus végéig rendszámot kapott 10.823.580 kocsi viszont 1,0 százalékkal több a tavalyi első nyolchavi 10.715.142-nél.

A fő irányzatokban továbbra sincs változás: az év elején az európai átlag alakulását még nem tudta pozitív területre vezetni a kelet-európai növekedés, de június óta éppen ez történik: az EU új tagországaiban augusztusban  99.547 új autó kapott rendszámot, 14,2 százalékkal több, mint tavaly augusztusban. Igaz, itt is csökkent az ütem: júliusban 26,3 százalékos, júniusban 21,1 százalékos volt a többlet éves összehasonlításban.

Az augusztusi lassulásban nyilván nagy szerepe van annak, hogy olyankor az emberek inkább nyaralnak, mintsem autót vásárolnak, de az krónikus, hogy Nyugat-Európában a kereslet - az erősen visszafogott béremelkedés miatt tartósan rossz fogyasztói hangulatban - nagyrészt továbbra is csökken. Az EU régi 15 tagállamában júniusban 0,7 százalékkal kevesebb új kocsi kapott rendszámot, mint tavaly júniusban. Júliusban 6,1 százalékos növekedés volt éves összehasonlításban, augusztusban a régi 15-öknél 819.025 új regisztráció volt, 0,5 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt, de a legnagyobb piacokon, Németországban 2,2 százalékos, Franciaországban 2,4 százalékos, Nagy-Britanniában 0,4 százalékos visszaesést mértek az egy évvel korábbi mennyiségekhez képest.

Az első félévben az új EU-tagországokban 14,8 százalékkal több új kocsi kapott rendszámot, mint a tavalyi első félévben. Az első nyolc hónap átlagában a regisztrált 775.775 új kocsi már 15,5 százalékkal több volt az egy évvel azelőttinél. Közben Nyugat-Európában az első félévben 1,3 százalékkal csökkent az értékesítés, az első nyolchavi 9.754.161 új autó is még 0,2 százalékkal kevesebb volt a tavalyi első nyolchavinál.

Magyarországon - az ACEA becslése szerint - az első nyolc hónapban 113.604 új kocsi kapott rendszámot, 9,7 százalékkal kevesebb mint a tavalyi első nyolc hónapban, de nyáron már javult a helyzet: az augusztusban regisztrált 14.733 új autó 8,0 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Csehországban 10.420 új kocsi, 3,1 százalékkal több, Szlovákiában 4739, 5,3 százalékkal több, Lengyelországban 20.867 új kocsi, 19,6 százalékkal több kapott rendszámot, mint tavaly augusztusban.

A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csoport márkái nagyjából őrizték a piaci részesedésüket augusztusban: az eladott mennyiség 0,7 százalékos éves visszaesése után a részarányuk 21,6 százalékos volt a tavaly augusztusi 22,3 százalék helyett. A második helyezett PSA Peugeot Citroen piaci részaránya 11,9 százalékra csökkent a tavaly augusztusi 12,8 százalékhoz képest. Tovább javított a korábban éveken át gyenge FIAT: értékesítésének 8,4 százalékos növekedése nyomán a piaci részaránya 6,6 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 6,3 százalékhoz képest. Tovább romlott a Renault helyzete, bár már csak 0,2 százalékkal csökkentek az eladásai. A Renault csoporthoz tartozó Dacia ellenben 96,8 százalékkal növelte eladásait az egy évvel azelőttihez képest.

Az amerikai Ford 1,4 százalékkal, a General Motors 10 százalékkal növelte eladásait.

A japánok közül a Toyota őrizte 6,4 százalékos piaci részarányát augusztusban, a Honda eladásai csak 0,2 százalékkal nőttek, júniusban még 23,5 százalékkal gyarapodtak. A Suzuki eladásai 27,0 százalékkal gyarapodtak tavaly augusztushoz képest, a piaci részaránya 2,2 százalékra nőtt 1,7 százalékhoz képest.

Itt az új Suzuki
Gyilkos bikával dönt rekordot a Lamborghini
Defektes fityisz: búcsú a pótkeréktől?

MTI
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG