
A forrás szerint azonban a német cég továbbra is kész megfontolni egyéb lengyelországi és romániai helyszíneket. A Mercedesnél a Financial Timesnak az értesülésről csak annyit mondtak: ha szükségessé válik a kapacitásbővítés, különösen a kompakt autóosztályban, akkor a cég "Kelet-Európában is körülnéz ... döntés azonban még nem született".
A Financial Times szerint a kelet-európai gyártásról szóló döntés kapcsolódik az új generációs - a jelenlegi A és B osztályt felváltó - kompakt modellek kifejlesztéséhez. A Mercedesnél a lapnak azt mondták: 2008 első felében várható döntés a fejlesztendő termékekről, és csak ezután lehetséges új gyártási helyszín kiválasztása.
A londoni napilap megjegyzi, hogy a Mercedes óvatos a keletre vonulással, a Volkswagen közép-európai sikerei ellenére is. Németországtól keletre a Mercedesnek jelenleg csak egy kisebb buszgyártó üzeme működik Törökországban.
Az esetleges Mercedes-üzemről szóló híreket mindazonáltal nagy érdeklődéssel fogadták Lengyelországban és Romániában, amelyek máris az autógyártók kedvenc helyszíneivé váltak. Korábban ezek a gyárak Csehországra, Szlovákiára és Nyugat-Magyarországra összpontosították gyártásukat, áll a Financial Timesban.
Románia és Lengyelország már versenybe is szállt egymással a Mercedes-gyárért. Román közgazdászok azzal érvelnek, hogy munkaköltség tekintetében előnyben vannak, mivel a helyi órabér 4 euró körül jár a lengyelországi 7,50 euró helyett. Lengyel befektetési szakértők szerint azonban mivel a német munkaköltség óránként mintegy 30 euró, a lengyel és a román bérek közötti különbség nem döntő, viszont Lengyelország nyugati fele közelebb fekszik a német jármű- és alkatrészgyárakhoz, áll a csütörtöki Financial Timesban.
"Kiirtják" az autósokat a buszsávból"
Kötelező probléma: mi van, ha nem kaptam csekket?
Nem a fronttól, hanem a szmogtól fáj a feje
Nagyon pörög a privatizáció Romániában
MTI