A 2009 október eleje és 2010 január vége között készített felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek 25 százaléka „teljes mértékben elkötelezettnek” további 36 százalék pedig „többnyire/inkább elkötelezettnek” mondta magát. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy „teljes mértékben elkötelezett”, szemben a budapestiek 24 százalékával.
Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az ún. „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat „teljes mértékben elkötelezettnek” vallók aránya 31 százalék, míg az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.
A felmérés további megállapítása, hogy a megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt.
A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás az ő esetükben a vezetés nem megfelelő hozzáállásának és a csökkenő fizetéseknek az eredménye.
Mindezen megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, amely mintegy 134.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze világszerte, köztük több mint 5000 magyar munkavállalóét.
A hét kérdése: Önnek mi lenne az első lépése kormányfőként? Szavazzon! |
A magyarországi felmérés legfontosabb megállapításai a következők:
Arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cége iránti elkötelezettséget, a válaszadók 35 százaléka a „magasabb javadalmazást” jelölte meg, ezt követik a „változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatok”, 24 százalékkal.
A „baby boomer” generáció képviselőinek 32 százaléka számára a munkahelyválasztás illetve, váltás szempontjából „nagyon fontos” az adott vállalat jó híre, míg az „Y” generáció tagjai körében ez az arány csak 22 százalék. Mindössze a válaszadók 13 százaléka „teljesen biztos” abban, hogy a vállalat, amelynél dolgozik, felelős magatartást tanúsít a társadalom felé.
Nézze meg választási rovatunkat és értékelje Ön is a miniszterelnök-jelölteket! |
Vidéken a jelek szerint valamivel nagyobb motivációs erővel bír a magasabb fizetés, mint Budapesten, ugyanakkor vidéken az adott cég jó híre is nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során.
Egy vállalat jó híre minden jel szerint kulcsszerepet játszik a munkavállalók illetve potenciális munkavállalók karrierrel kapcsolatos – munkahelyválasztási, állásváltoztatási, stb. – döntéseinek meghozatalában. Egy cég hírnevének felmérése, értékelése során a dolgozók szemében legfontosabbnak számító tényezők a vezetés minősége, a termékek és/vagy szolgáltatások színvonala és a globális jelenlét. A legkisebb súllyal az olyan szempontok esnek latba, mint a munkaerő színvonala, a cég pénzügyi eredményei, hogy mennyire komoly múlttal rendelkező (milyen régen működő) vállalkozásról van szó, illetve hogy mit tesz a cég a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében.
„Ha megvizsgáljuk, hogy mi motiválja az embereket a munkahelyen, világosan látható, hogy a személyes fejlődés és előrejutás lehetősége alapvető jelentőséggel bír, de legalább ennyire fontos a megfelelő ösztönzést és kihívást jelentő munka is” – tette hozzá Jónás Anikó.
Májustól csak két év a gyes
3,7 millió ember tartja el az országot
Ha nem értünk a számítógéphez, elvesztünk
Munkapiaci körkép: Magyarország kivétel
Privátbankár