A vizsga szabályait részletezi a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter rendelete, amely a legújabb Magyar Közlönyben jelent meg.
A rendelet kitér arra, hogy mi a közlekedési hatóság feladata akkor, ha a biztosító - az előbbi okok miatt - műszaki vizsgát kezdeményez nála.
A vizsgabiztos szemrevételezéssel, és a rendelkezésére álló vizsgáló eszközökkel három dolgot vizsgál. Először a futómű bekötési és a kormánymű rögzítési pontjainak sérüléseit, megállapítja, hogy mit kell cserélni ezek környékén. A második a karosszéria elemek vizsgálata abból a szempontból, hogy melyeket kell cserélni. Végül a vizsgálat harmadik részében azt kell megállapítani, hogy a jármű megfelel-e a műszaki biztonsági jellemzőknek - ezeket külön rendelet tartalmazza.
Ha a vizsgabiztos a járművet a forgalomban való részvételre véglegesen alkalmatlannak minősíti, akkor kivonatja a forgalomból. Ha javítható, akkor a forgalomban tartását tiltja meg, míg ha műszakilag alkalmasnak minősíti, akkor erről értesíti a hatóságot.
Mától él az új kötelező-törvény
A vámosok rászállnak a külföldi rendszámokra
MABISZ: nem éri kár a vétlen autósokat
Nyerészkednek a biztosítók a kötelező károkon?
MTI