Jelenleg a kereslet felmérése zajlik. Az MTI megkeresésére Reményi László, a kereskedelmi osztály vezetője elmondta: többen érdeklődtek már a kocsik iránt, volt, aki hulladéknak, más étteremnek szeretné azokat felhasználni. Hozzátette, hogy a BKV a most is futó járművek közül egy kocsit és egy szerelvényt a múzeuma számára elkülönített.
Kifejtette: a konzulátusokon keresztül felveszik a kapcsolatot az azerbajdzsáni, az ukrán és a fehérorosz közlekedési társaságokkal is, amelyek ugyanilyen típusú kocsikat használnak, és megvételre kínálják fel nekik az értékesítésre szánt metrókocsikat.
Reményi László közlése szerint árat egyelőre nem határoztak meg, inkább árajánlatokat várnak a 70-es években beszerzett kocsikra, amelyek közül 45-öt 2003-ban felújítottak.
Az Alstom cég Metropolis típusú járműveinek első darabjai január végén érkeztek meg Magyarországra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélye alapján május végén kezdték meg a dinamikus teszteket Budapesten és a társaság franciaországi tesztpályáján. A próbákat a múlt héten le kellett állítani, mert a szerelvények prototípusának áramszedőjében hibát találtak.
Az Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. Összesen 65 milliárd forintért vásárolt a BKV 37 metrószerelvényt, ezek közül 22 jármű a 2-es metró vonalán fog közlekedni.
Eltávolítja a főváros a falfirkákat
Újabb százmilliós üzlet a BKV-nál
A metróra és a rakpartokra fogható a kevesebb útfelújítás
180 millióba került a nem létező elektronikus jegyrendszer
Beismerték, hogy elavult a 4-es metró?
BKV: van bérletem, mégis megbüntetnek?
MTI