1p
A magyarországi vállalatok közül a Béres, a CIB Bank, a Magyar Telekom és a Nokia teljesít a legjobban a B&P kutatásának Érzelmi közelség dimenzójában
A B&P Consulting által idén elvégzett Reputation Ratings kutatás eredményei alapján a magyarországi vállalatok érintettjeikhez való viszonyulást, vagyis az Érzelmi közelség dimenzióban nyújtott teljesítményüket ítélték leggyengébbnek a megkérdezettek. Ezen a területen a Béres Gyógyszergyár Zrt., a CIB Bank Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a Nokia Komárom Kft. teljesített a legjobban.

Az idei Reputation Rating kutatás négy iparág (elektronika, egészséggazdaság, IT és telekommunikáció, pénzügy) legnagyobb vállalatait öt különböző dimenzióban (Elismertség, Érzelmi közelség, Hitelesség, Leadership, Vállalati polgárság) vizsgálta. Az Érzelmi közelség esetében a vállalattal való azonosulás lehetőségét, a kommunikáció észlelt mennyiségét és minőségét, valamint a vállalat és érintettjei közötti viszony jellemzőit értékelték az iparági szakértők.

A kutatás eredményei alapján az IT és telekommunikáció szektor kivételével az Érzelmi közelség területén nyújtott vállalati teljesítményt ítélték a leggyengébbnek az érintettek. A vállalat megítélése szempontjából azonban ez bizonyult a harmadik legfontosabb dimenziónak – kivéve az IT és telekommunikációs cégeket, amelyek esetében a második helyre rangsorolták a kutatás résztvevői az érintetti kapcsolattartás fontosságát.

Az elektronikai gyártócégek között a Nokia Komárom Kft. mind az öt dimenzióban, így az Érzelmi közelség terén is felülmúlta a többi vizsgált céget. Ebben a szektorban alapjaiban hiányolták az érintettekkel folytatott kommunikációt a kutatás résztvevői, ebből következően pedig nem tartották kielégítőnek a vállalatok és érintettek közötti viszonyt sem.

Az egészséggazdaság esetében a gyógyszergyártókat, az egészségügyi szolgáltatókat, valamint az egészségtudatosságra fókuszáló élelmiszeripari vállalatokat értékelték az iparág szakértői. A vizsgált cégek közül a Béres Gyógyszergyár Zrt. bizonyult a legjobbnak. Az egészséggel foglalkozó cégek esetében a túlzottan szakmai szóhasználatot tartották az érzelmi távolság legfőbb okának az érintettek, a viszony javítása érdekében az egészségtudatosságra való nevelést, a közérthető tájékoztatást és figyelemfelhívást javasolták.


Forrás: B&P Consulting

Az IT és telekommunikáció szektorban a Magyar Telekom Nyrt. kapta a legmagasabb pontszámot ezen a területen. A telekommunikációs piac vizsgált szereplőivel kapcsolatban az érintettek arra hívták fel a figyelmet, hogy a vállalatok magyar kötődésű nevének és arculatának elvesztése az érzelmi távolság növekedésével jár együtt – mint például a Telenor esetében. A szektor egészével kapcsolatban az egyenrangúságra, partnerségre épülő kommunikáció hiányát fogalmazták meg problémaként. Az iparági szakértők példaként említették, hogy az ügyfélkapcsolatok kezelése terén a külföldi anyavállalatok és magyarországi leányvállalataik gyakorlata jelentősen eltér egymástól, a hazai viszonyokat sokkal rosszabbnak látták.

A bankok és biztosítók között az érintettek a CIB Bank Zrt.-t tartották a legjobbnak az Érzelmi közelség terén. A négy vizsgált iparág közül a pénzügyi vállalatok átlagos eredménye lett a leggyengébb ebben a dimenzióban. Az iparági szakértők elsősorban az egyenrangú kommunikáció hiányát azonosították problémaként. Véleményük szerint az aszimmetrikus viszonyok, a kiszolgáltatottság érzése egyértelműen negatív viszonyulást eredményez – a társadalom széleskörű pénzügyi képzése viszont hozzájárulhat a bizalmatlanság és az ellenérzések csökkenéséhez.

Iglódi Csaba, a B&P Consulting ügyvezető igazgatója az eredménnyel kapcsolatban elmondta, hogy az érintettek vállalati reputációra gyakorolt hatása nem csak közvetett módon jelenik meg, hanem fogyasztói, munkavállalói, befektetői, szabályozói és más érintetti szerepek révén közvetlenül is érvényesíti hatását.

Véleménye szerint éppen ezért fontos kiemelten foglalkozni az érzelmi közelség kérdésével, az érintetti kapcsolatok kezelésével. Az érintettek érdekeit is figyelembe vevő kommunikáció legfőbb jellegzetessége, hogy az egyenrangúságra, a bevonásra épül, ami a hagyományos, egyirányú vállalati kommunikációs gyakorlathoz képest jelentős szemléletváltást igényel. Iglódi Csaba azt is elmondta, hogy a kutatási adatok arra világítanak rá, hogy a magyarországi nagyvállalatok ennek az útnak még csak az elején járnak.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG