.jpg)
A piac azért követte fokozott figyelemmel a BA döntését, mert annak kimenetelétől nagyban függött az Airbus új óriásgépnek sorsa. Az európai repülőgépgyár most fellélegezhet, bár a rendelésállomány a kétszintes 550 személyes utasszálltóra még mindig nem éri el a kétszázat, ugyanakkor hhoz, hogy a fejlesztési költségek megtérüljenek, legalább 250, de más becslések szerint ennél jóval több példányt kell eladnia a gyárnak. A hatalmas repülőgép fejlesztése vagy másfél évet csúszott, első kereskedelmi repülésére viszont heteken belül sor kerülhet a Sungapore Airlines színeiben.
A Boeing inkább a Jumbo legújabb generációját. a 747-8-ast szerette volna a BA megrendelések között látni, mert ez azt jelentette volna, hogy a sokévtizedes konstrukció felfrissítése érdekli a piacot. Noha ez nem történt meg, a British Airways a további flottamodernizációk kapcsán továbbra is említi a lehetséges típusok között, most azonban inkább a 787-es mellett döntött, amely kisebb kategória, 300 körüli utasszámmal, és elsősorban a brit légitársaság régebbi 767-eseit váltja majd. Az amerikaiakat mindenképp kárpótolhatja, hogy tőlük kétszer annyi gépet rendeltek, mint az Airbustól.
A Dreamliner néven is emlegetett, nagyrészt alumínium helyett kompozitokból készülő 787-es rendelésállománya lassan a nyolcszáz felé tart, pedig ennek a típusnak az első példánya még csak valamikor decemberben száll fel először, azonban az üzemeltetés várható gazdaságossága, és az innovatív konstrukció rengeteg légitársaságot győzött meg, különösen azokat, amelyek nem a nagy központok közti óriásgépek, hanem a másodlagos célpontok közti közepes utasszállítók forgalmát tartják a jövőben dominánsnak a légiközlekedésben.
Megfigyelők a brit légitársaság döntését kompromisszumosnak vélik, ugyanakkor annak fontosságát is hangsúlyozzák, hogy valamennyi új gép Rolls Royce-hajtóművekkel lesz felszerelve.
14 milliárd euróért rendel a Lufthansa
Fém? Szén? Mindenki félrebeszél az új Boeingról
Jön a válság? Nézz az égre, és megtudod
Gazdasági Rádió