Vitézy Dávid alkalmatlan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetésére - jelentette ki Horváth Csaba MSZP-frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében.
Vitézy Dávid a 25. életévét még be sem töltötte, diplomáján még meg sem száradt a tinta, nincs vezetői gyakorlata, ezért kinevezése "a főváros legfontosabb vállalatának", a BKK-nak az élére súlyos tévedés, hiba - mondta Horváth, majd z: bár ismeri az összes villamostípust, nem ért a vállalatvezetéshez, "egy perc rutinja nincs" ebben, és "alkalmatlan".
A közgyűlés szerdán döntött a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Vagyonkezelő Központ létrehozásáról. Ezzel kapcsolatban Horváth Csaba jelezte: mivel nagy horderejű változásokról van szó, amelyek nem garantálják, hogy nem sérül a fővárosiak joga a szolgáltatások hozzáféréséhez, szerették volna, ha a közgyűlés havonta kapna tájékoztatást a központok működéséről, végül abban állapodtak meg, hogy negyedéves beszámolók készülnek. Jelezte: bíznak benne, hogy az átalakítások nyomán a szolgáltatások minősége a budapestiek számára érezhetően javulni fog.
A Fidesz korábban amellett érvelt, hogy a közgyűlés dönthessen a személyi kérdésekben, ne pedig a bizottságok. A szocialista politikus szerint a döntésből eredő problémákért a főpolgármester és a Fidesz-frakció lesz a felelős. Tarlós Istvántól azt kérték, hogy a jövőben - azaz nem az átalakulás periódusában, amikor a szocialisták által is elismerten gyors döntésekre van szükség - "normál üzemmenetben" csak pályázati úton nevezzék ki a vezetőket a fővárosi cégek élére. Erre Tarlós István ígéretet tett.
Tarlós: Vitézy tehetséges és szakmailag felkészült fiatalember
A főpolgármester szerint Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) leendő vezetője "tehetséges és szakmailag felkészült", és ezt az elmúlt négy évben bizonyította is. Tarlós István ezzel kapcsolatban arra mutatott rá, hogy "részben" éppen a fiatalítás jegyében történik Vitézy kinevezése. A főpolgármester megjegyezte: az, hogy az ellenzék Vitézy "felderítő oknyomozó" tevékenysége miatt haragszik rá, az számára a "legkevésbé sem" ok arra, hogy eltekintsen a kinevezésétől.
Vitézy Dávid az MTI-nek azt mondta, majd az idő eldönti, alkalmas-e a megbízatására, és hogy a BKK felépítése után bizalmat kap-e az ellenzéktől. Utalt arra, hogy a szervezet felépítése a következő hónapok feladata lesz, és ebben a munkában számos szakemberrel együtt dolgozik majd.
Mint mondta, az lesz a feladatuk, hogy teljesen, "radikálisan" átalakítsák a jelenleg széttagozott közlekedési intézményrendszert, és egy központi irányítás alá vonják. Utalt arra, hogy utoljára 1968-ban nyúltak hozzá a közlekedési intézményrendszerhez.
Elmondása szerint az elmúlt négy évtizedben a személyautók száma többszörösére nőtt; ezer lakosra akkor 70, ma pedig 360 jut. Eközben azonban a tömegközlekedést használók száma 80 százalékról 50 százalékra csökkent. A cél az, hogy létrejöjjön egy olyan egységes irányítási rendszer, amely felügyeli a közúti, a kerékpáros és a tömegközlekedést. Jelezte: a minta előttük London közlekedésszervezési modellje.
A BKK lesz a megrendelője a közösségi közszolgáltatásoknak Budapesten. A következő fél évben a BKV, a fővárosi közlekedési ügyosztály, az FKF, a Parking kft., a Taxi kft. vezetőivel, szakembereivel dolgozzák ki a részletes terveket. A BKV-nak már csak végrehajtási szerepe lesz, míg a BKK feladata lesz, hogy a "menetrendi és tarifakérdéseket összefogja".
A dugódíjjal kapcsolatos újságírói kérdésre arra mutatott rá, hogy a főváros korábban kötelezettséget vállalt annak bevezetésére, miután az a 4-es metró európai uniós támogatásának feltétele volt. Jelezte azonban, hogy az előfeltételeket előbb meg kell teremteni, így például a P+R parkolókat kell építeni, valamint a tömegközlekedést fejleszteni.
MTI, Privátbankár