Több befektetési szolgáltatót is megkérdeztünk arról, hogyan változtak a pénzügyi szolgáltatásokért felszámított díjak tavalyhoz képest, tehát átterhelik-e a megnövekedett költségeket az ügyfelekre a Befektető-védelmi Alap brókerbotrányok miatti kárrendezése után. A megkeresettek jelentős része nem akart válaszolni, akik viszont reagáltak, azok nem az ügyfeleken keresik meg a kieső pénzt.
Az OTP Bank válaszában azt írta a Privátbankárnak, hogy közel nyolcszorosára emelkedett tavalyhoz képest a BEVA éves díja. "Tekintettel arra, hogy az OTP Bank együtt nő a piaccal, ezért nálunk is 8 szorosára nőtt a fizetendő díjtömeg. Azaz a bank által nyújtott szolgáltatások banki költségei jelentősen megemelkedtek.” - írták. A megnövekedett terhek ellenére viszont az ügyfelek által fizetett díjak-jutalékok nem emelkedtek jelentősen 2015-ről 2016-ra.
Az AEGON Alapkezelő úgy döntött, hogy egyáltalán nem terheli át az ügyfelekre a megnövekedett díjat, Pedig, mint megjegyezték, már 2015-ben is elrendelt a Beva egy rendkívüli, 2 millió forintos díjbeszedést, így a tavalyi évre 4 millió forintot kellett összesen befizetniük, míg 2016-ra várhatóan ez 86 százalékkal nő majd 7 444 700 forintra. Ráadásul a szolgáltatóknak 2017-től a Kárrendezési Alapba is be kell fizetniük, ami tovább növeli a költségeket.
Az OTP-hez hasonlóan az MKB Bankot is kellemetlenül érinti a nyolcszorosára nőtt éves díj, de elmondták: "a bank nem változtatott az általa nyújtott befektetési szolgáltatások, valamint a kiegészítő szolgáltatások tarifáin a megemelkedett Beva díj miatt". Sőt, különböző időszakos akciókkal és új szolgáltatásokkal költségoptimalizáláson is dolgoznak.