Október 24-én tartották az idei programindító rendezvényt, amelyen Aftab Ahmed és dr. Fiáth Attila egyetemi docens díjazta a Citi Esettanulmányi Verseny első három helyezettjét, valamint átadták a Citi Legjobb végzős hallgató díjat.
Aftab Ahmed előadása |
Aftab Ahmed, a Citi Magyarország vezérigazgatója programindító előadásában azt mondta: „A siker alapja a megvalósítás, a hatékony megvalósításhoz pedig koncentráció, alapos és megfontolt tervezés, felelősségvállalás, folyamatos értékelés és csapatmunka szükséges. Leendő vezetőként elvárják majd önöktől, hogy a vállalat érdekeit szem előtt tartva tulajdonosként cselekedjenek, és eredményeket mutassanak fel, s egyben hozzáadott értéket termeljenek ügyfeleik számára. Mindemellett a jó vezető ismérve az is, hogy partnerként működik együtt, vezeti a változást, és hatékony csapatot épít. Céljaik eléréséhez és a sikerhez fontos lesz önök számára az is, hogy megtalálják szakmai életükben azt a munkát, amit igazi szenvedéllyel tudnak végezni, és azon a területen keményen és elkötelezetten dolgozzanak.”
Miről szól a program?
A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalkozások Pénzügyei Tanszékének százhatvan hallgatója vesz részt a 2013/2014. évi Corvinus Egyetem - Citi Oktatási Programban, amelybe a 2004-es indulás óta eddig összesen 1480 hallgató kapcsolódott be. A Citi Alapítvány jóvoltából megvalósuló program célja az oktatás színvonalának növelésén túl a hallgatók azon készségeinek és kompetenciáinak fejlesztése, amelyek bővítik munkaerő-piaci érvényesülésük lehetőségeit.
A program a pénzügyi támogatáson túl magában foglalja a Citi Magyarország szakembereinek pénzügyi és banki témájú előadásait, egy esettanulmányi versenyt, illetve a Legjobb végzős hallgató díjat is.
A tavalyi év díjazottjai
Az idei programindító rendezvényen átadott 2012/2013-as tanév Legjobb végzős hallgató díját Nagy Ádám kapta, aki az indokolás szerint a kiváló tanulmányi összeredménye mellett az egyetemi évek alatt tanúsított kivételes proaktív tevékenységével érdemelte ki e címet.
Nagy Ádám elmondta: „Megtiszteltetés számomra, hogy az idén én nyertem el a Citi Legjobb végzős hallgató díját. A díjjal járó pénzjutalmat szeretném más szakterületek továbbképzéseibe fektetni, bővíteni tudásomat a gazdaságtan és a pénzügy változatos területein. Hosszú távú terveim között szerepel, hogy a Citi szakembereihez hasonlóan színvonalas előadásokat tarthassak egyetemi diákok előtt.”
Horváth Edina lett az idei Citi Esettanulmányi Verseny első helyezettje, aki „Mitől sikeres egy kockázatitőke-piac? Az Egyesült Államok kockázatitőke-piacának elemzése” címmel írt dolgozatával érdemelte ki az elismerést. A második helyezéssel járó díjat Nemes Nóra vehette át „Személyre szabott sztenderdizáltság – A magyar mikrovállalkozások banki kiszolgálása” című esettanulmányáért, míg a harmadik díjat Turi Balázs Dávid kapta projektek tőkeköltség-számításának módozatai témában írt tanulmányáért. Az esettanulmányi verseny nyerteseit egy egyetemi professzorokból álló zsűri választotta ki az alapján, hogy a tanulmányok mennyire valós és releváns pénzügyi, üzleti kihívásokkal és lehetőségekkel foglalkoznak, s hogyan alkalmazzák a mélyreható és átfogó elemzés eszközeit.
Horváth Edina, az esettanulmányi verseny első helyezettje így foglalta össze tapasztalatait a versenyről: „A Citi Magyarország esettanulmányi versenyén való részvétel kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy elmélyülhessek a vállalatfinanszírozás, azon belül is a kockázati tőke világában. A dolgozat megírása nagyban hozzájárult elemzőkészségem fejlesztéséhez, így tovább folytattam a kutatómunkát, és annak eredményeit beépítettem a szakdolgozatomba is. A díjjal járó pénzjutalmat egy második pénzügyi mesterdiploma megszerzésére fogom fordítani.”
Fiáth Attila, a Vállalkozások Pénzügyei Tanszék docense az egyetem képviseletében, a program koordinátoraként ezt mondta: „Örülök, hogy a korábbi évek sikereire építve a Citi Magyarországgal tovább folytathatjuk ezt az együttműködést. Tanárként úgy tartom, hogy a program az önkéntes szakmai előadások, valamint a pénzdíjjal járó esettanulmányi verseny és a Legjobb végzős hallgató díj révén nagyszerűen motiválja a diákokat, hogy időt és energiát fektessenek szakmai ismereteik bővítésébe és gyakorlati készségeik fejlesztésébe.”