Ez a cikk a Piac&Profit magazin nyomtatott kiadásában jelent meg.
A cikk csak a Klub csomag előfizetői számára olvasható.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

A COVID-19 járvány hirtelen és drámai módon felforgatta a munka világát, váratlan üzleti és vezetői kihívások elé állította a vállalatok menedzsmentjét.

A koronavírus megjelenése soha nem látott problémák elé állította nemcsak a magyar, de a világ talán összes vállalatát. A cégvezetőknek át kellett gondolniuk az eddig bevált, kulcsfontosságú döntéshozatali folyamatokat a cégbe vetett bizalom, az átláthatóság és a csapatmunka fokozása érdekében. Ki kellett deríteniük, hogy az alkalmazottak mennyire vannak felkészülve az otthoni munkavégzésre. Mentálisan és technikailag. Olyan evidensnek tűnő kérdéseket is tisztázniuk kellett, hogy a kollégáik rendelkeznek-e megfelelő számítástechnikai eszközökkel, elegendő-e az otthoni internet-előfizetésük sávszélessége például egy videokonferencia lebonyolításához.

Kihívások

A hatékony teljesítménymérés, -kezelés és az elszámoltathatóság korábban is kihívást jelentett számos vállalatnak. Még akkor is, ha a fontos megbeszélések, egyeztetések személyesen történtek. Márciusban viszont hirtelen a videokonferencia maradt szinte az egyetlen „szemtől szembe” kommunikációs eszköz. A virtuálissá vált világban – ahol az alkalmazottaknak sokkal könnyebb lett szinte láthatatlanná zsugorodni – fontos kérdés lett, hogy hogyan kommunikáljunk beosztottjainkkal, miként ismerhetjük el és jutalmazhatjuk meg a kiemelkedő teljesítményt, és kezelhetjük, ha egy munkavállaló motiváltsága csökken.

Továbbtágította a megoldandó problémák körét az ügyfélkezelés. A szolgáltató szektorban a távmunka sikere nagyban függ attól, hogy az ügyfelek képesek-e zökkenőmentesen kapcsolatba lépni a vállalattal, függetlenül attól, hogy az alkalmazottak irodában vagy más fizikai helyen tartózkodnak.

A járvány következtében viszont nemcsak a munkavállalók, hanem az ügyfelek prioritásai is elkerülhetetlenül – és lehet, hogy véglegesen – megváltoztak. A gyökeres átalakuláshoz természetesen változnia, alkalmazkodnia kell a vállalati kommunikációnak is: a jövő kliensei maguk szeretnék kiválasztani a használt csatornát, legyen szó telefonról, közösségi médiáról vagy más platformokról, esetleg ezek hibrid változatáról. Tehát elérhetővé kell tenni mindent, mindenhol ugyanolyan színvonalon.

Ez a cikk eredetileg a Piac&Profit magazinban jelent meg, csak a KLUB előfizetéssel rendelkezők olvashatják teljes terjedelmében.

Amennyiben még nincs előfizetése, havi előfizetés esetén az első hónapban 390 forintért hozzáférhet a Piac&Profit cikkeihez és más Prémium tartalmainkhoz a következő lépések megtétele után:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válassza éves vagy havonta megújuló KLUB előfizetői csomagunkat
  3. Fizessen bankkártyájával

+1 Amennyiben megújuló havi csomagjaink közül választ, az első hónap csak 390 forint mindkét csomag esetében!

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

Regisztráció

Jelszó visszaállítás / jelszócsere

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Piac&Profit Itt vannak a közvetett Jeremie-siker tényezői
Csabai Károly | 2021. március 7. 16:39
Janus-arcú volt a 2010-ben debütált Jeremie kockázatitőke-program, de legalább valami elindult Magyarországon. Az első program negatív tapasztalatait az azután indult további három kialakításánál sikerült hasznosítani. Összeállításunk harmadik, befejező részében az uniós program hatásait veséztük ki.
Piac&Profit Hogyan sáfárkodtak a rájuk bízott Jeremie-s kockázati tőkével az alapkezelők?
Csabai Károly | 2021. március 6. 18:26
Temérdek vállalkozás jelentkezett kockázati tőkéért a 2010-ben indult európai uniós Jeremie-program keretében, ám az alapkezelők csak a töredéküket tartották alkalmasnak a befektetésre. A legtöbb tőke a szakmai, tudományos és műszaki tevékenységet folytató cégekbe áramlott. Összeállításunk második részében annak jártunk utána, hová közvetítették ki az alapkezelők a rájuk bízott pénzeket.
Piac&Profit Szabados Ágnes: „A művészeti ágazatok talán egyetlen nyertese ebben a helyzetben: az irodalom”
Vidacs Éva | 2021. február 28. 06:12
Pandémia idején bármilyen vállalkozásba fogni őrültségnek tűnik. Szabados Ágnes, az RTL Klub híradósa viszont nem félt belevágni álma megvalósításába, sőt mindjárt két szegmensben is érdekelt lett. Megkérdeztük, nem bánta-e meg merészségét.
Piac&Profit Van, ahol nem áldozták be a bérfelzárkózást a COVID oltárán
Székely Sarolta | 2021. február 27. 05:27
Miközben Magyarországon irreális és eddig nem látott módon elhúzódtak a bértárgyalások, máshol a régióban az egyeztetések tempóján nem érződött sem a koronavírus-járvány, sem annak gazdasági hatásai.
Piac&Profit Csak ősztől lehet jobban válogatni az új lakásokból, drágábban
Mester Nándor | 2021. február 23. 05:37
Lassan belehúznak a lakásfejlesztők, de a kínálat csak ősztől kerülhet emelkedő pályára. Az is biztos, hogy hiába az öt százalékos áfa, a drágulás folytatódik.
Piac&Profit Pfizer-vezető: "Az oltási hajlandóság növelésében kulcsfontosságú az átláthatóság"
Kormos Olga | 2021. február 22. 18:59
A 2020-as év a koronavírusról és az ellene folyó küzdelemről szólt, amelynek egyik célszalagját a Pfizer–BioNTech szakította át azzal, hogy a COVID-19 elleni vakcinája a világon elsőként kapott engedélyt a forgalmazásra. Laptársunk, a Piac&Profit Dr. Vereczkei Pétert, a Pfizer magyarországi ügyvezető igazgatóját kérdezte a nem mindennapi fejlesztésről.
Piac&Profit Őrült hullámvasutazást jelentett a munkaerőpiacnak a tavalyi év
Tiszai Balázs | 2021. február 22. 16:59
Az elátkozott 2020-as év a hazai munkaerőpiacon is szinte teljes felfordulást hozott. Alig maradt érintetlen terület, a turizmus, a vendéglátás és a szórakoztatóipar pedig gyakorlatilag megszűnt. Hol kerestek embereket tavaly? Hová jelentkeztek a legtöbben? És mi lett azokkal, akiknek az éjszakai élet jelentette a megélhetést? Évértékelő egy leértékelt évről.
Piac&Profit Nem a COVID volt az első mélyütés - beszélgetés színház-finanszírozásról, túlélésről Bank Tamással, a Játékszín igazgatójával
Szarvas György | 2021. február 21. 06:13
A 2019-ben sebtében módosított színházi törvény kivezette a színház-finanszírozás rendszeréből az úgynevezett TAO-t. Ezzel már akkor nehéz helyzetbe kerültek a magánfenntartású játszóhelyek. A TAO-pénzek megvonása és a COVID-19 kettős szorításában próbálják megállni a helyüket ezek a kulturális intézmények, és megkísérlik elbocsátások nélkül átvészelni a nehéz időket. Hogy milyen praktikákkal, arról Bank Tamás, a Játékszín igazgatója beszélt. 
Piac&Profit A magyar médiapiacot is megtámadta a COVID
Király Béla - Székely Sarolta | 2021. február 20. 18:11
A nyomtatott lapok piaca már hosszú évek óta lejtmenetben van. Egyre kisebb a kereslet a print kiadványokra. A 2020-as, karanténokkal és korlátozásokkal teletűzdelt év pedig lökött még egy nagyot a lejtőn guruló szektoron.
Piac&Profit Autóipar: új év, új problémák
Király Béla | 2021. február 20. 15:11
2020 tavasza nagy összeomlást hozott a járműiparban, de az év végén már egyértelműek voltak a fellendülés jelei. Az új év azonban ismét kihívások elé állítja a szektor szereplőit.
Friss
hírlevél
depositphotos