A befektetők azt értékelték, hogy amennyiben létrejön a deal és a Mitsubishi tényleg megvásárolja a Bombardier üzletágát, azzal komoly konkurenciát támaszthat a brazil Embraer repülőgépgyárnak, amelynek 80 százalékát viszont a Boeing tervezi megvásárolni. A Mitsubishi konszern nemrég dobta piacra az 1960-as évek óta első polgári utasszállító repülőgépét, a regionális hatósugarú Mitsubishi Regional Jet-et.
Pénzügyi nehézségei miatt a Bombardier az utóbbi időben már más üzletágától és befektetésétől is kénytelen volt megválni. 2017-ben a középhatótávolságú C-Series repülőgép programjának többségi részesedését adta el az Airbusnak. Azóta a korábban Bombardier CS100, jelenleg Airbus A220-100 típusjelű repülőgépeket gyártó CSeries Aircraft Limited Partnership vállalatban az Airbus 50,01, a Bombardier 31, az Investissement Québec 19 százalékos részesedéssel rendelkezik.
A montreali székhelyű társaság tavaly novemberben pedig a turbólégcsavaros utasszállító repülőgép üzletágát értékesítette a Viking Air vállalatnak. Egyúttal akkor helyezte kilátásba, hogy szívesen megválna a sugárhajtóműves regionális gépeket gyártó részlegétől, miután az csak veszteséget termel neki. Arról, hogy a Mitsubishi lehet a befutó, az Air Current repüléstechnikai hírportál már korábban beszámolt, megszellőztetve értesülését a két cég között folyó akvizíciós tárgyalásokról. Most pedig, miután a japánok hivatalosan is kinyilvánították a szándékukat, már azt kürtölte világgá, hogy a megállapodást napokon belül, a Párizsban június 17-20. között megrendezendő légiipari kiállításon be is jelentik a felek.
A megbeszélések tényét a Bombardier megerősítette, de ezen felül nem bocsátkozott részletekbe. A befektetők azonban enélkül is szinte biztosra veszik a deal-t, magyarul, a hírre veszünk tőzsdei hüvelykujjszabálynak lehetünk a szemtanúi. Arra pedig ezek szerint csak napokat kell várni, hogy megtudjuk, a most vásárlók a bejelentést követően learatják-e az árfolyamnyereségüket, azaz érvényesül-e az ominózus szabály másik fele.