A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1217 pontos, 3,81 százalékos emelkedéssel, 33 150,26 ponton zárt hétfőn. A részvénypiac forgalma 14,8 milliárd forint volt, a vezető részvények a Magyar Telekom kivételével emelkedtek a pénteki záráshoz képest. A magyar tőzsde egyértelműen felülteljesítő volt, igaz a nagy európai börzék is jól teljesítettek. Ráadásul a piaci forgalom is az átlagnál magasabb volt.
A vezető részvények közül a legerősebb a Mol volt, közel 7 százalékos emelkedéssel zárt. A Mol papírjainak szárnyalása annak köszönhető, hogy a társaság hétfőn grandiózus részvényvisszavásárlási programot hirdetett.
A pozitív nemzetközi hangulatban a pénzügyi szektor papírjai nagyot emelkedtek, ennek köszönhetően a piacvezető magyar bank, az OTP részvényei is megugrottak, a részvény 5 százalékkal erősödött, és 9440 forinton fejezte be a napot.
További és frissebb árfolyamok, grafikonok itt láthatók
Mérsékeltebb, 1 százalékos növekedéssel zárt a Richter, míg a trenddel szemben mozgott a Magyar Telekom gyengült. Jelentős tendergyőzelemről számolt be a 4iG hétfőn, a társaság azt is jelezte, hogy megkezdték az osztalék kifizetését.
Jó hírek mozgatták az amerikai részvényeket
Délelőtt már beszámoltunk arról, hogy több vállalati egyesülést is bejelentettek, ez tükröződött az árfolyamokban is. A Devon Energy és WPX Energy is 10 százalék körül erősödéssel nyitott, a két olajvállalat 12 milliárdos ügylet keretében egyesül. Hasonló a helyzet a vasipar két nagyágyújának tranzakciójának a hatása. A Cleveland-Cliffs és az ArcelorMittal is 10 százalékos pluszban nyitott.
Két internetes cég árfolyama is felfele indult, a Snap árfolyama 4 százalékkal ugrott meg annak köszönhetően, hogy a Guggenheim vételre javasolta a social médiás céget. A Sina Corp nevű kínai hátterű vállalat árfolyama is megugrott, azt követően, hogy a társaság vételi ajánlatot tett a kínai Twitternek is nevezett Weibo részvényeire.
Jön a VW újabb nagy dobása
A Volkswagen és kínai partnere hétfőn jelentette be, hogy 15 milliárd euró fektetnek be elektromos járművek fejlesztésébe a következő négy évben. A vállalat azzal indokolta a lépést, hogy Kínában jelentősen növekszik az alacsony szén-dioxid-kibocsátású autók értékesítése a világ legnagyobb autópiacán.
A mostani bejelentést megelőzően a Volkswagen azt jelezte, 33 milliárd eurót fordítanak a jövőben, hogy a belső égésű motorokat lecseréljék elektromos járművekre. A wolfsburgi székhelyű csoport azt tervezi, hogy a Teslát megelőzve a világ legnagyobb elektromos járműgyártójává váljon.
Ebben a versenyben kulcsfontosságú a kínai piac meghódítása, aki ezt a csatát megnyeri, az vélhetőleg globálisan is a legerősebb vállalat lesz az elektromos járművek piacán. Októberig a VW két új elektromos járművet mutat be, amelyeket a kínai piacra szán, és a távol-keleti egységében kezdi meg gyártását, amelyek együttes maximális kapacitása évi 600 000 darab lesz. Ez egyébként meghaladja a Tesla jelenlegi teljes kapacitását.