Forrás: Huncro |
Új stratégia
A Mol-vezér az Origónak adott interjút. Hernádi többek között arról beszélt, hogy a Mol kinőtte Magyarországot, a régióban kell tovább fejlődnie.
"Eljutottunk addig a pontig, hogy most már a Mol egy másik ligában játszik, a régióban a legstabilabb vállalattá váltunk, igazi nemzetközi vállalatcsoport lett a Mol, piacvezető pozíciókkal a régiónkban" - mondta.
A Mol 2030 névre keresztelt stratégia a következő 15 évre szól, amely szerint ebben az időszakban 4,5 milliárd dollárt fektetnek a vegyiparba, Magyarországon évente több mint 100 milliárd forint beruházást terveznek a meglévő kapacitásaik bővítésére. (A Mol 2030 stratégiáról korábban a Privátbankár is írt, erről itt olvashat bővebben.)
Arra a kérdésre, hogy mit tart a következő 15 év legnagyobb kihívásának, ami a cég előtt áll Hernádi úgy látja:
"ma már nem elég annyi, hogy kitalálok egy jó terméket, ami a következő 15-20 évben sikeres lesz, és attól kezdve csak a termék hatékony menedzselésére koncentrálok. Ezzel szemben most az értékesítési lehetőségek, a fogyasztói magatartások és a szabályozói környezet fénysebességgel változnak, és ebben, ami leginkább újszerű, az a változások sebessége" - véli a Mol-vezér.
Még 15 év van hátra?
Hernádi Zsolt szerint ugyanakkor visszafordíthatatlan folyamatok indultak el az energiaszektorban, bár a következő 15 évben a hagyományos üzemanyagok még domináns pozícióban maradnak.
Az olajszakmában megváltozott a szabályozói környezet, mivel a szén-dioxid kibocsátást és így a fosszilis üzemanyag használatát a döntéshozók kordában akarják tartani. Reális esély, hogy 2030-ra szabályozói úton számos országban vissza fogják szorítani a hagyományos hajtású autókat. Hernádi ugyanakkor nem számít forradalmi változásokra egyik napról a másikra.
A Mol vezetője szerint hosszú távon várhatóan csökkenni fog a szénhidrogén alapú üzemanyagok iránt a kereslet, ezért idővel kevesebb motorikus üzemanyagot termelnek, de emiatt nem lesz kisebb a kapacitás.
Tesztre egy Tesla
Hernádi arra a kérdésre, hogy nem tartanak az elektromos autók előretörésétől, azt mondta: az elektromos autók előretörésétől nem tartani kell, hanem felkészülni rá.
"Egy elektromos autó előállítása például hamarosan versenyképes lesz egy benzinalapú járműével. Nagy kérdés persze, hogy az elektromos autók szabályozása meddig maradhat a jelenlegi kegyelmi állapotban, adók és járulékok nélkül" - mondta.
Hogy van-e a Mol-vezérnek Teslája, Hernádi azt válaszolta:
"amikor az új stratégiát elkezdtük kidolgozni, és megjelentek az első írott anyagok, láttam, hogy néhányan azt gondolták, hogy ez csupán pótcselekvés. Gondoltam, példát mutatok – szereztünk egy Teslát. Magam is teszteltem, majd köteleztem a vezetőtársaimat arra, hogy egy-egy napig használják" - tette hozzá.
Mi lesz az INA-val?
Hogy a Mol új stratégiájában benne van-e az INA, Hernádi úgy válaszolt:
"ez a stratégia a jövőről szól, és nem a jelenről, és nem a múltról. Az INA egyelőre a múlt és a jelen, a Mol a legjobb tudása szerint próbálja pozitív tartományban tartani az INA mérlegét, de hosszabb távú fejlesztési kérdésekben szükség lenne az együttműködő partnerre, a horvát kormányra is".