„Az ügyfél jelentősen csökkentheti, sőt alapesetben le is nullázhatja távközlési rezsiköltségeit azáltal, hogy a saját maga által választott témakörben célzott és interaktív reklámokat tekint meg” – ez a lényege a BTel (Business Telekom) új, XPrime nevű szolgáltatásának a társaság sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint.
Nézzünk reklámot lelkesen
A hirdetők szempontjából pedig azért nevezik forradalminak, lényegesen olcsóbbnak és hatékonyabbnak az újítást, mert a hirdetések többségével ellentétben célzottan érkezik a reklám a fogyasztóhoz, valamint nem kéretlenül, az ügyfelek motiváltak, hiszen maguk kérték azt. A cég szerint kevésbé vagy egyáltalán nem zavarja őket, mint a kéretlen reklámok.
Ezen kívül alkalmas a hirdetési forma a lokális – akár utcákra lebontva regionális szintű – reklámok elhelyezésére is. Akár a sarki fitness-terem is reklámozhatja magát csak a környező utcákban élők körében. A szolgáltatást február 1-től magánelőfizetők az ADSL-szolgáltatás keretében vehetik igénybe.
A felajánlott reklámblokkokat az ügyfél elfogadhatja vagy el is utasíthatja. A felhasználónak kevesebbet kell naponta átlagosan a reklámokkal tölteni, mint egy kereskedelmi televíziós csatornánál, ha az internetes költségeit nullára akarja szorítani. Az nem fordulhat elő, hogy nincs elegendő reklám, amit megnézhet – mondták el.
Tíz értékpapír-kibocsátás két év alatt
Itt a tizedik 9,9 százalékkal A BTel még januárban tizedszer is kötvényt bocsát ki, 9,9 százalékos fix hozammal, intézményeknek és magánbefektetőknek egyaránt – jelentették be. A papírt január 27-e és 29-e között két brókercégnél lehet jegyezni (Buda-Cash, Reálszisztéma). Lejárata 2016 június lesz. |
Takács Krisztián, a BTel elnök-vezérigazgatója szerint (képünkön) az új szolgáltatás átalakíthatja az internetezési szokásokat. Hosszasan sorolta a cég eddigi innovációit, és szerinte van egy biztonságos, öt éve működő, nyereséget termelő alapvető üzleti modelljük. A fejlődéshez, innovációkhoz azonban friss tőkére van szükségük, ehhez választották a Budapesti Értéktőzsdét, ahol kötvényt, majd részvény bocsátottak ki, vezettek be.
Két év alatt kilenc kötvénykibocsátást és egy részvénykibocsátást hajtottak végre, most jön a következő kötvény. A források bevonása hatására jelentős előrelépést ért el a vállalat, 2,5-szeresére nőtte ki magát néhány év alatt – mondta Takács.
Irány Ausztria, Németország, Szlovákia
Takács szerint ilyen még nincs a nemzetközi piacon sem, az egész világon egyedülálló, és próbálták alaposan levédeni a terméket. A számítások szerint akár 60 százalék is lehet azon internetezők aránya, akik hajlandóak önként reklámot nézni, ha ebből hasznuk származik.
Így bár február 1-től csak Magyarországon indítják el a szolgáltatást, januártól nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek, Szlovákia, Ausztria és Németország felé, megkezdődött a leányvállalatok megalapítása.
A franchise olcsóbb, mint a koppintás
Az operatív tevékenységet is el szeretnék indítani ezekben az országokban még az első negyedévben. Sőt, még idén további három országban is meg szeretnének jelenni, amelyeket még nem neveztek meg. Megkezdték több nemzetközi céggel a franchise-jellegű értékesítésről szóló tárgyalásokat is.
Az elnök-vezérigazgató szerint a konstrukció úgy van kialakítva, hogy olcsóbb legyen a Bteltől megvenni a franchise-jogokat, mint megpróbálni lemásolni a terméket. A terméktől egyébként az előfizetői szám gyors bővülését várják, a szolgáltatás profittartalma pedig magas.
Alulértékelt a részvény?
A részvények az elnök-vezérigazgató szerint 50-60 százalékkal a fair értékük alatt forognak, előbb-utóbb emelkedhetnek a cég eredményeinek fényében, Rövidebb távon ugyanakkor bármi lehetséges, az is lehet, hogy ha – a sajtótájékoztató időpontjában felfüggesztett – részvényeket visszaengedik a parkettre, valakinek az eladásai miatt esnek.
A standard kategóriában forgó részvényeket a BTel ambíciói szerint szeretnék a jövőben a legmagasabb rangot jelentő Prémium kategóriába és a BUX indexbe juttatni – hangzott el. Fiatal, ugyanakkor nagyra törő cégnek nevezte a BTelt Katona Zsolt, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója, aki még sok ilyen társaságot kívánt a tőzsdének.