A Zynga csaknem 1 milliárd dollárért bocsát ki részvényeket. Összesen 100 millió papírt dobnak piacra, darabonként 8,5 – 10 dollár közötti árazással. Ezzel ez lesz a legnagyobb internetes IPO a Google 2004-es bevezetése óta.
Egy az ügyet közelről ismerő forrás azt mondta a Bloombergnek, hogy a Zynga ennél nagyobb méretű kibocsátáson, és részvényárban gondolkodott, de úgy tűnik tanult a versenytársak hibáiból. A Groupon, és a Pandora Media bevezetését ugyanis először eufória követte, aztán tartósan nyomottak maradtak a részvényárak. Egy stratéga a hírügynökségnek úgy vélte, hogy ha egy cég felülértékeli a saját részvényét, az hosszú távú bizonytalanságot okoz magának.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, meg nem erősített hírek szerint jövőre a Facebook is tőzsdére megy, ráadásul minden idők egyik legnagyobb, 10 milliárd dolláros IPO-val. A Zynga bevételének nagyjából 96 százaléka származott a Facebook felületekről a harmadik negyedévben. A játékosok száma mostanra átlépte a 11 milliót, a bevétel, a részesedés, és a felhasználók száma is folyamatosan bővül. A Zynga elsősorban olyan játékokkal robbant be a köztudatba, mint a FarmVille, a Maffia Wars, vagy az Empires and Allies.
A cég a Goldman Sachsot, és a Morgan Stanleyt bízta meg a tőzsdei bevezetés szervezésével, a Zynga papírok a Nasdaq-on fognak forogni. Szakértők régóta óvnak az internetes cégek, közösségi oldalak részvényeinek túlértékelésétől. Az okok között van a piac korlátozottsága, a részvények túlértékeltsége, valamint az, hogy elemzők szerint könnyen a 2002-es dotcom-lufihoz hasonló jelenség játszódik le az internetes cégek részvényei körében.
Nagyon bejött a Farmville és a Maffia Wars
Példátlan méretű, csaknem 1 milliárd dolláros részvénykibocsátásra készül a Facebook fő játéktervezője a Zynga. A cég állítólag még vissza is vett az eredeti terveiből, miután a vetélytársak sorra elvéreztek azon, hogy túlárazták magukat. Nemrég átlépte a 11 milliót azoknak a száma, akik a virtuális társadalmakban, városokban, gengszterbandákban, vagy farmokon töltik az idejüket. Vagy éppen a munkaidejüket.
A Zynga csaknem 1 milliárd dollárért bocsát ki részvényeket. Összesen 100 millió papírt dobnak piacra darabonként 8,5 – 10 dollár közötti árazással. Ezzel ez lesz a legnagyobb internetes IPO a Google 2004-es bevezetése óta.
Egy az ügyet közelről ismerő forrás azt mondta a Bloombergnek, hogy a Zynga ennél nagyobb méretű kibocsátáson, és részvényárban gondolkodott, de úgy tűnik tanult a versenytársak hibáiból. A Groupon, és a Pandora Media bevezetését ugyanis először eufória követte, aztán tartósan nyomottak maradtak a részvényárak. Egy stratéga a hírügynökségnek úgy vélte, hogy ha egy cég felülértékeli a saját részvényét, az hosszú távú bizonytalanságot okoz magának.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, meg nem erősített hírek szerint jövőre a Facebook is tőzsdére megy, ráadásul minden idők egyik legnagyobb, 10 milliárd dolláros IPO-val. A Zynga bevételének nagyjából 96 százaléka származott a Facebook felületekről a harmadik negyedévben. A játékosok száma mostanra átlépte a 11 milliót, a bevétel, a részesedés, és a felhasználók száma is folyamatosan bővül. A Zynga elsősorban olyan játékokkal robbant be a köztudatba, mint a FarmVille, a Maffia Wars, vagy az Empires and Allies.
A cég a Goldman Sachsot, és a Morgan Stanleyt bízta meg a tőzsdei bevezetés szervezésével, a Zynga papírok a Nasdaq-on fognak forogni. Szakértők régóta óvnak az internetes cégek, közösségi oldalak részvényeinek túlértékelésétől. Az okok között van a piac korlátozottsága, a részvények túlértékeltsége, valamint az, hogy elemzők szerint könnyen a 2002-es dotcom-lufihoz hasonló jelenség játszódik le az internetes cégek részvényei körében.