Új szegmens
A Facebookon naponta megtekintett videók száma mindössze egy év alatt 1-ről 8 millióra emelkedett, ami azt jelzi, hogy a közösségi média oldal most egy új piaci szegmensre csapott le, a tévéadók reklámozóit megcélozva, írja a Reuters.
A kábeltévés társaságok eddig is komoly konkurenciával néztek szembe, ahogy a netes videószolgáltatók, élen a Netflix-el előretörtek. A folyamat persze logikus, mert nyilvánvaló volt, hogy a hagyományos tévézés visszaesik a netes filmtartalmak javára, amint elég erős lesz az internethálózat ahhoz, hogy ezt elbírja. Most ez megvalósult, eddig a Netflix hasított, de a Facebook felismerte, hogy másfél milliárd felhasználóval mindenképpen érdemes ezt a szegmenset is kipróbálni.
Agresszív indítás
A Facebook agresszívan erősített: automatikusan elindul az oldalon minden videó, ami a felhasználó képernyőjére kerül, hacsak le nem tiltjuk ezt a lehetőséget. Így minden felhasználó szembetalálkozik a videózással, és ha csak egy kis részük rákap, és a reklámozók ennek hatására a Facebooknál kezdenek költeni, már megérte. Úgy tűnik, bejön a számítás, ráadásul még csak a folyamat kezdetén vagyunk.
Az online média Amerikában már a teljes médiafogyasztás felét képviseli, de a reklámköltéseknek (legalábbis amelyik nem az online keresésekhez kötött közvetlen reklámkiadás) 17 százalékát viszi el. Ezt a 17 százalékot fel lehetne növelni 50-re, ha a reklámozók ugyanolyan hatékonynak tartanák az online tartalmakhoz kapcsolódó reklámot, mint a tévét. Ha ezt valaki, akár a Facebook, megoldja, 150 milliárd dolláros reklámköltést terelhet magához.
A nagy lehetőség
Ennek a töredéke is nagyon szép összeg, a Facebook jelenleg nagyjából 18 milliárd dolláros éves árbevételét igencsak meg tudná dobni, így akár az lehet a következő hajtóerő a cég növekedésében. Maga a cég már 300 milliárd dollárt ér, ami nagyjából a fele a világ legnagyobb cége, az Apple értékének.
Facebook, 3 év, 5-szörözés a mélypontról. Friss árfolyamok >>> |
A brókerházak többsége a jelenlegi 110 dolláros árnál magasabbat jelez előre a Facebook papírjára, az átlag 125 dollár, de akad 150 dolláros célár is. Ha megvalósul a további árfolyam emelkedés, és még az új üzletág is lendít egy nagyot a bevételeken, akkor pár éven belül a cég akár a világ legtöbbre értékelt tőzsdei társaságává is válhat.