Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetőjének elmondása szerint az utazásszervezőknek eddig is kellett biztosítékot letenni, illetve biztosítást kötni arra az esetre, ha fizetésképtelenek lennének. Az utazási irodák csődjekor azonban elsősorban a külföldön rekedt utasok hazaszállítása volt a figyelem középpontjában, arról általában nem gondoskodtak, hogy a már befizetett részvételi díjakat is vissza tudják fizetni. A módosítással ez válik majd biztonságosabbá.
Nehezebb lesz engedélyt is szerezni
A biztosítékok meglétéről minden esetben tájékoztatni kell az utasokat még a szerződés megkötése előtt, fűzte hozzá a szakember. Emellett az utazási irodák csak akkor kaphatnak működési engedélyt, ha eleget tesznek a feltételeknek, az engedély meglétét az interneten ellenőrizni lehet. Ez a pótlólagos garancia az utazásszervezők csődjekor ad védelmet, ugyanakkor nem helyettesíti a hagyományos utasbiztosítást.