6p
Több százezer baleset történik évente Magyarországon, nagy részük a háztartásban, bár nem mindegyik súlyos. A biztosítások terén mégis le vagyunk maradva, még a visegrádi országokkal összehasonlítva is. A bankolásban volt pár nagy fordulat, ma az is kihívás, hogy milyen a mobilalkalmazás értékelése.
Ábrahám Zsolt (balra, Case Solvers) és Dr. Farkas Ramón (MABISZ) a Privátbankár.hu Pénzügyi Tudatosság Fórum 2018 konferenciáján. Fotó: Izsó Márton / Privátbankár.hu

“Mindenkiből csak egy van, vigyázzunk magunkra” – mondta Dr. Farkas Ramón, a MABISZ képviselője a Privátbankár.hu Pénzügyi Tudatosság Fórum 2018 konferenciáján. Számos kockázat van körülöttünk, a háztartásban, a sportban, az élet szinte minden területén, ezek egy részét tudjuk kezelni, más részét nem.

Például évente mintegy 250 ezer háztartási baleset történik Magyarországon, ha nem is mindegyik súlyos. A kockázatok kezelésének talán legfontosabb módja a biztosítás

A MABISZ edukációs programsorozatában olyan programokat alakítottak ki, amelyek mentesek bármiféle értékesítési tevékenységtől, semmilyen konkrét termék vagy biztosító nem jelenik meg benne, és szórakoztató témák, kikapcsolódás, utazás állnak a középpontjában. Társadalmilag is hasznos témákat is feldolgoz, mint a balesetmegelőzés. Gyakorlati teendőket, kézzelfogható példákat mutat be a diákoknak, például mi a teendő, ha valakit síbaleset ér.

Sok halál elkerülhető lenne

Magyarországon mintegy 600 ember hal meg évente közlekedési balesetekben, aminek túlnyomó része, talán 90 százaléka is elkerülhető lenne, ha betartanák a sebességkorlátozásokat és a többi közlekedési szabályt. Mások rokkanttá válnak vagy hosszas kezelést igényelnek.

A MABISZ a Biztonság Hete rendezvénysorozat keretében látványos programokat szervez, amely a rendőrség, a katasztrófavédelem és más szervezetek kitelepülése révén tart bemutatókat különböző éles helyzetekről. “Biztosítsd be magad” címmel játékos online versenyeket is rendeznek a diákoknak – mondta el Ábrahám Zsolt (Case Solvers).

Megtörténnek az elképzelhetetlen dolgok

Erős kapcsolat van a digitális transzformáció és az oktatás között – mondta Kovács Péter, a Generali Biztosító stratégiai program- és projektvezetője. A jövő egyre gyorsabban változik, az információs társadalomban rengeteg információ áll rendelkezésünkre. Részben az internet, részben más kommunikációs eszközök segítségével ezek szétterjednek az egész társadalomban.

Kovács Péter (Generali) a Privátbankár.hu Pénzügyi Tudatosság Fórum 2018 konferenciáján. Fotó: Izsó Márton / Privátbankár.hu

Az egyik gyors változás az urbanizáció, a digitalizáció pedig megkönnyíti az emberek városokba áramlását, például az álláskereső portálokon keresztül. A globalizációval is hasonló a helyzet, húsz éve például elképzelhetetlen lett volna, hogy Amerikából vagy Kínából rendeljünk árukat.

Virtuális cégek kora

Korábban nagyon eszközintenzív iparágak voltak a gazdaság húzóerői, ma van olyan, mint a szobakiadással foglalkozó Airbnb, amelynek egyáltalán nincsenek eszközök a könyveiben. Az ilyen cégek óriási kihívást jelentenek a hagyományos iparágak számára.

Egyes iparágakban, mint a brókercégek, az utazási irodák, korábban a szűkös információs csatornákból csináltak üzletet a cégek, ez mára már visszaszorulóban van. Az információs társadalomban egyre kisebb az a piac, ahol ezek a cégek még releváns ajánlattal tudnak előállni.

Nemcsak gépek, kultúra

A digitális transzformáció Kovács Péter szerint az ügyfeleknek jobb szolgáltatásokat, új termékeket, hatékonyságot, erősebb kapcsolatot jelent, a munkatársaknak vonzó és motiváló munkahelyet. Kurrens termék például a “cyber-biztosítás”, ami adatvesztés, online csalások ellen nyújt védelmet. A fiatalok Sziget-biztosítást is köthetnek.

“A digitális transzformáció főleg kulturális kérdés”, meg kell változtatni olyan magatartásokat, amelyekhez húsz éven keresztül szoktunk hozzá. Például a vásárlók egyre nagyobb mértékben a közösségi médiában vannak jelen, a biztosítási tanácsadók mégis sokáig a telefonkönyvből dolgoztak.

Lemaradtunk biztonságban

A hazai biztosítási piac a GDP 2,5 százaléka, a fejlett EU-s országokban ez 6,8 százalék. Az életbiztosítási és nyugdíjpénztári megtakarítások arányában még a többi visegrádi ország is jóval előbbre jár, mint mi – mondta Kovács. Ennek komoly következményei lehetnek az emberek létbiztonsága szempontjából. A pénzügyi tudatosság kritikus kérdés, a pénzügyi tudatosság nélkül a digitális transzformáció sem elég.

Stációk a bankrendszerben

“Lehet bankszámlát nyitni: 1949, OTP.

Fejlesztettünk internetbankot: 1998, IEB.

Mobilappon is elérhető a bank: 2006, OTP.”

Ezeket a fontosabb stációkat mutatta be a magyar bankrendszer ügyfélkezelésének fejlődésében Sebők Ádám Archibald, az MKB Bank üzletfejlesztési menedzsere. Ma mindenkinél vannak ilyen szolgáltatások, a mobilappok és internetbankok jobbá tételén rendszeresen fáradoznak a bankok, de mi lesz a következő lépés?

Sebők Ádám Archibald (MKB) a Privátbankár.hu Pénzügyi Tudatosság Fórum 2018 konferenciáján. Fotó: Izsó Márton / Privátbankár.hu

Ha megkérdezik az ügyfeleket, hogy mire van szükségük, akkor mindenki mást mond. Ingyenes? Egyszerű? Olcsó? Testre szabható? Az igények változatosak, sokan nem is tudják konkrétan, mit szeretnének. Jobban felismerik az igényeket, ha egy már létező alkalmazást mutatnak nekik.

Tíz perc alatt kölcsönt

Korábban a személyi kölcsönökhöz szabadnapot kellett kivenni, 2-3 nap volt a folyamat, a hozzá szükséges számlanyitás pedig legalább egy-másfél óra. Ma 15-20 perc alatt lehet számlát nyitni és 10 perc alatt személyi kölcsönt kapni.

A bankválasztást már az is befolyásolja, hogy milyen értékelése van egy mobilalkalmazásnak az internetes áruházban. “Hármas alatti értékelésű app esetén már nem biztos, hogy azt a bankot fogják választani” – hangzott el. A bankok számára kihívás, hogy nemcsak banki szemmel kell megvizsgálni a szolgáltatásokat, hanem az ügyfelek szemével is. Tíz perc alatt kell annyi információt átadni, hogy döntést lehessen hozni.

(A konferenciáról szóló előző cikkünk: Hogyan tanuljunk olyan szakmákat, amelyek még nem is léteznek?)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Új részletek derültek ki Orbán Viktor nagy bejelentéséről
Privátbankár.hu | 2025. július 31. 12:28
A Kormányinfón árult el részleteket Gulyás Gergely.
Személyes pénzügyek Még 3 százaléknál is olcsóbb lehet az új lakáshitel
Privátbankár.hu | 2025. július 31. 09:39
Beindulhat a verseny a bankok között.
Személyes pénzügyek Mennyit hozhat a kormány legújabb dobása?
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:55
Érezhető támogatás lehet az érintetteknek.
Személyes pénzügyek Megvan a legújabb csodafegyver: Orbán Viktor elárulta, mi az
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:13
Új intézkedést jelentett be.
Személyes pénzügyek Főhet a feje a nyaralni induló autósoknak
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 11:06
Megjött az árak alakulásáról szóló hír.
Személyes pénzügyek Lakásvásárlás fele annyi pénzből? Lesz, akinek ez is összejöhet
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 09:36
Igaz, ehhez egy „szuperkombó” kell, az összes jelentősebb kedvezmény igénybevételével.
Személyes pénzügyek Még a családi titkainkat is kibeszéljük a privátbankárunkkal – és jó okunk van rá
Izsó Márton - Gáspár András | 2025. július 29. 10:14
Amikor egy privátbanki ügyfél és tanácsadója leülnek beszélgetni, az idő legnagyobb részében nem is a befektetésekről van szó – szóba kerülnek adózási és jogi kérdések, de akár a családi ügyek, magánügyek vagy épp a gyerekek dolgai is. Klasszis Podcast Fodor Bélával, az MBH Bank Private Banking egyedi értékesítés és partneri kapcsolatok igazgatójával.
Személyes pénzügyek Online csalások: végre jó hírt kaptak a bankok ügyfelei
Herman Bernadett | 2025. július 28. 11:17
Láthatóan hatnak az átutalási limitek, hiszen csökken a sikeres pénzforgalmi visszaélések által okozott károk értéke Magyarországon. Ám a jegybanki statisztikák­ szerint a sikeres visszaélések száma még mindig nagyon magas az elektronikus pénzforgalomban, tehát változatlanul kiemelten fontos, hogy az ügyfelek különös gonddal vigyázzanak a számláikhoz, kártyáikhoz tartozó egyedi azonosító adataikra, mert így előzhető meg a legtöbb online csalási kísérlet.   
Személyes pénzügyek Fontos hírt hozott a Revolut az ügyfeleinek
Privátbankár.hu | 2025. július 24. 13:54
A szigorítások után enyhítést jelentett be a Revolut.
Személyes pénzügyek Költséges nyugdíjtévedésben vannak a magyarok, ebből óriási baj lesz
Herman Bernadett | 2025. július 22. 12:00
Egy új, országos felmérés szerint a magyar felnőttek túlnyomó többsége az időskori anyagi biztonságát fenyegető tévedésben van, ugyanis a valóságoshoz képest sokkal rosszabbnak gondolják az önkéntes nyugdíjpénztárak által elért hozamokat. Ez a tévhit azt is gátolhatja, hogy időben elkezdjék a rendszeres nyugdíjcélú takarékoskodást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG