Összetört autók roncsai az M5-ös autópályán 2012-ben. A balesetet okozó jármű vezetője elaludt. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely |
5 nap maradt az átszerződésre
Már csak öt napjuk van az Astra Biztosító magyarországi ügyfeleinek, hogy a román felszámolási eljárás megindulása előtt elhagyják jelenlegi, csődbe ment biztosítójukat. Az ügyfeleknek szeptember 30-ig kell dönteniük arról, hogy élnek-e a felajánlott lehetőséggel és - október elsejei kezdettel - átszerződnek-e más hazai biztosítóhoz.
A biztositas.hu közleménye szerint azok, akik szeptember 30-a után is az Astra ügyfelei maradnak, annak a már most több ezer ügyfélnek és autószerviznek a számát növelik, akiknek már most is tartozik a fizetésképtelenné vált biztosító. Azt azért hozzátesszük: aki az Astránál tartja kgfb-szerződését, az inkább annak okoz komoly problémát, akinek összetöri az autóját, hiszen a vétlen fél járművének javíttatása lehet sokkal macerásabb, a szervizek vonakodnak elvállalni azokat az ügyeket, amelyek végén az Astrának kellene fizetnie. A Magyar Biztosítók Szövetsége egyébként már megkezdte a károk kifizetését a bedőlt biztosító helyett.
4 milliárdot kell kifizetni a biztosító helyett
A biztositas.hu azt írja: a piaci becslések alapján az Astra csőd után fennmaradó kárigények elérik majd a 4 milliárd forintot. Ebben nemcsak a kötelező felelősségi és egyéb vagyoni károk, hanem a személyi sérülések, a súlyos balesetek élethosszig fizetendő járadékai is beletartoznak.
Sokan az utolsó pillanatban váltanak - ha váltanak egyáltalán
Az összesített adatok szerint eddig körülbelül az ügyfelek fele intézte el Astrás biztosításának lecserélését. Mindez azt jelenti, hogy sokan most is az utolsó pillanatra hagyják a biztosítóváltást.
Kérdéses azonban, hogy váltanak-e egyáltalán azok az ügyfelek, akiknek az Astra által megajánlott, megkötött, esetleg már előre ki is fizetett biztosítás helyett most egy drágább konstrukcióra kellene váltaniuk. Az MNB mindenesetre tájékoztatójában azt írja: a hazai jogszabályok lehetőséget adnak arra, hogy károkozás esetén a károsult nem a biztosítótól, hanem közvetlenül a károkozó autóstól követelje az – akár több százezer forintos, vagy milliós – kár megtérítését.