A PwC Magyarország kutatása az első félévre vonatkozik és eszerint a magyar lakosság mindössze 13 százalékának van megtakarítása. Még a havi 200 ezer forint feletti jövedelmi kategóriába tartozóknak is csak alig egyötöde takarít meg. A banki ügyfelek borúlátóak, 85 százalékuk gondolja azt, hogy a következő egy évben kevesebbet engedhet meg magának, és kevesebbet tud megtakarítani.
A megtakarítási célok között domináns a biztonsági tartalékolás, a lakosság kétharmada emiatt tesz félre. Az ügyfelek többsége továbbra sem nyitott az innovatív vagy hosszú távú megtakarítási termékekre, a megtakarítások 50 százaléka hagyományos bankbetétben vagy takarékbetétkönyvben van.
Megtakarítási számlát már érzékelhetően, 13 százalékban használnak az ügyfelek, és viszonylag népszerűek a 10 százalékban használt lakáspénztári megtakarítások. Az olyan összetettebb vagy hosszú távú termékek, mint a nyugdíj előtakarékossági és a tartós befektetési számlák, illetve a különböző önkéntes pénztári formák azonban marginálisak. A kutatás szerint az emberek 45 százalékával már előfordult, hogy nem tudta időben törleszteni hitelét. A fogyasztási hitellel rendelkezők 58 százaléka, a jelzáloghitelesek kétharmada szerint a jövőben lehetnek fizetési nehézségeik.
A válaszadók 70 százaléka csak végszükség esetén venne fel hitelt, és csak 15 százalékuk szerint könnyíti meg a hitel az emberek életét. A lakosság négyötöde változatlanul a sárga csekket kedveli a legjobban. A csoportos beszedés aránya lassan, de érzékelhetően növekszik, mára már minden negyedik folyószámlán van legalább egy ilyen megbízás. Ugyanakkor az adatok szerint a leginnovatívabb technikák - mobilfizetés, elektronikus számlabemutatás - népszerűsége annyira alacsony, hogy nem is mérhető.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a pénzintézetek sikerrel "szoktatták le" ügyfeleiket a legköltségesebb csatorna, a bankfiók használatáról. A fiókokban történő készpénzbefizetés és átutalás mára elvesztette a népszerűségét, miközben az internetes átutalások aránya egyenletesen nő.
Az ATM-ek használata általános, de az ügyfelek 70 százaléka a jellemzően ingyenesen igénybe vehető havi 1-2 tranzakciót hajtja végre. Lassan, de biztosan növekszik a kártyahasználat, az ügyfelek csaknem fele legalább havonta egyszer vásárol kártyával, csaknem 20 százalékuk pedig heti rendszerességgel.