3p
Vannak, akik évek óta temetik a keresőoptimalizálást (SEO), pedig valójában a vásárlók fele még mindig a nem-fizetett találatokból érkezik.

A Google kutatása szerint a karácsony közeledtével egyre sűrűbben keresünk utazási- és pénzügyi szolgáltatásokat, autós oldalakat és az autószalonokat,  és természetesen a webáruházakat is gyakrabban látogatjuk. Mindezt ráadásul egyre sűrűbben tesszük mobilról, naponta átlagosan 170 percet nyomkodjuk a telefonunkat. Ez azonban a cégeknek is fontos üzenetet hordoz: a lehetséges vásárlók negyedét is elveszíthetik azok, amelyek honlapja nem mobilbarát, ezt közölte a Wolfgang Digital a Privátbankár.hu-val.

Azok, akik ellenzik a keresőoptimalizálást (Search Engine Optimalisation, SEO), jellemzően azzal érvelnek, hogy a fizetett hirdetések egyébként is följebb kerülnek a listán, mint a jól optimalizált weblapok, így valójában elég hirdetni az oldalakat, nincs szükség a SEO-val foglalkozni, véli a kulcsszo.hu szakértője, Evenich András. A másik gyakori érv, hogy a SEO  nem mérhető. Valójában ez nincs így, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2 százalékos konverziós arány elvárt.

Tényleg nem fontos? A számok mást mondanak

A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát, amiben összesen 80 millió weboldalt, vizsgáltak, ezeknek összbevétele elérte a 230 millió dollárt. A kutatáson egyebek mellett az évek óta etalonként kezelt 2 százalékos konverziós arány is megbukott - ez 80 millió weblap vizsgálata során is alig 1,5 százalék volt.

A másik meglepetés, hogy a hirdetés valójában nem minden: a weboldalakra érkező látogatók 43 százaléka (10-ből minden 4. ember) a Google organikus, SEO alapú találatai alapján talált az adott oldalra. Hirdetésekből csak 27 százalék kattintott át, 16 százalék tette ki a közvetlen forgalmat. Hírlevélből és Facebookról elenyészően kevesen, 6 illetve 3 százalék kattintott tovább az oldalra.

Még ennél is fontosabb a vásárlók aránya: a ténylegesen pénzt költők 41 százaléka szintén SEO találatok alapján talált az adott oldalra, a jó tartalom és a Google jó helyezése "önmagáért beszélt". A hirdetések mindössze csak a vásárlók negyedét tudták bevonzani, ráadásul ez sokkal drágább megoldást is jelent a vállalatvezetőknek, tudta meg a Privátbankár.hu.

Kulcsszó: sebesség mindenek felett

A rendkívül felgyorsult világban nem csoda, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség és a vásárlás között. Minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és faképnél hagyja az oldalt, vásárlás és böngészés nélkül. Ezt pedig a Google idővel hátrasorolással bünteti. A SEO-val azonban optimalizálhatjuk a képeket és gyorsíthatjuk az oldal betöltését, ami végső soron "ingyen" hoz nekünk vásárlókat.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A francia sztrájkolók földre kényszerítették a Ryanair járatait
Privátbankár.hu | 2025. július 3. 10:16
A Ryanair csütörtökön bejelentette, hogy 170 járatot kényszerült törölni, ami több mint 30 ezer utas utazását zavarja a Franciaországban a csütörtöki és péntekre is tervezett országos légiforgalmi irányítói sztrájk miatt.
Vállalat Újabb akvizíciót hajt végre a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 16:12
Országos virtuális mobilszolgáltatóval bővül a cégcsoport távközlési portfóliója.
Vállalat Jól ismert szakember került a Zwack vezérigazgatói székébe
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 14:22
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-jétől a cégcsoport hazai és nemzetközi sikereiben több mint 20 éve kulcsszerepet játszó szakember, Belovai Csaba tölti be a vállalat vezérigazgatói tisztségét.
Vállalat Újabb honvédelmi együttműködést jelentett be a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 10:51
A védelmi digitalizáció területén.
Vállalat Az ausztrál Qantas légitársaság 6 millió ügyféladatát lophatták el
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 08:39
Az utóbbi évek egyik legnagyobb kiberbűnesetében egy hackertámadás törte fel az érzékeny adatbázist. Ez különösen rosszkor jön a megtépázott hírnevű légitársaságnak.
Vállalat A Daimler Truck fittyet hány az orosz szankciókra, Afrikában terjeszkedik
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 08:16
Szenegálban tervez gyártóüzemet építeni Mercedes teherautóknak a cég, Oroszországban pedig már nincs mit vesztenie.
Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG