3p
Vannak, akik évek óta temetik a keresőoptimalizálást (SEO), pedig valójában a vásárlók fele még mindig a nem-fizetett találatokból érkezik.

A Google kutatása szerint a karácsony közeledtével egyre sűrűbben keresünk utazási- és pénzügyi szolgáltatásokat, autós oldalakat és az autószalonokat,  és természetesen a webáruházakat is gyakrabban látogatjuk. Mindezt ráadásul egyre sűrűbben tesszük mobilról, naponta átlagosan 170 percet nyomkodjuk a telefonunkat. Ez azonban a cégeknek is fontos üzenetet hordoz: a lehetséges vásárlók negyedét is elveszíthetik azok, amelyek honlapja nem mobilbarát, ezt közölte a Wolfgang Digital a Privátbankár.hu-val.

Azok, akik ellenzik a keresőoptimalizálást (Search Engine Optimalisation, SEO), jellemzően azzal érvelnek, hogy a fizetett hirdetések egyébként is följebb kerülnek a listán, mint a jól optimalizált weblapok, így valójában elég hirdetni az oldalakat, nincs szükség a SEO-val foglalkozni, véli a kulcsszo.hu szakértője, Evenich András. A másik gyakori érv, hogy a SEO  nem mérhető. Valójában ez nincs így, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2 százalékos konverziós arány elvárt.

Tényleg nem fontos? A számok mást mondanak

A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát, amiben összesen 80 millió weboldalt, vizsgáltak, ezeknek összbevétele elérte a 230 millió dollárt. A kutatáson egyebek mellett az évek óta etalonként kezelt 2 százalékos konverziós arány is megbukott - ez 80 millió weblap vizsgálata során is alig 1,5 százalék volt.

A másik meglepetés, hogy a hirdetés valójában nem minden: a weboldalakra érkező látogatók 43 százaléka (10-ből minden 4. ember) a Google organikus, SEO alapú találatai alapján talált az adott oldalra. Hirdetésekből csak 27 százalék kattintott át, 16 százalék tette ki a közvetlen forgalmat. Hírlevélből és Facebookról elenyészően kevesen, 6 illetve 3 százalék kattintott tovább az oldalra.

Még ennél is fontosabb a vásárlók aránya: a ténylegesen pénzt költők 41 százaléka szintén SEO találatok alapján talált az adott oldalra, a jó tartalom és a Google jó helyezése "önmagáért beszélt". A hirdetések mindössze csak a vásárlók negyedét tudták bevonzani, ráadásul ez sokkal drágább megoldást is jelent a vállalatvezetőknek, tudta meg a Privátbankár.hu.

Kulcsszó: sebesség mindenek felett

A rendkívül felgyorsult világban nem csoda, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség és a vásárlás között. Minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és faképnél hagyja az oldalt, vásárlás és böngészés nélkül. Ezt pedig a Google idővel hátrasorolással bünteti. A SEO-val azonban optimalizálhatjuk a képeket és gyorsíthatjuk az oldal betöltését, ami végső soron "ingyen" hoz nekünk vásárlókat.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Kirobbanó erőben a hazai tőzsde prémiumpapírja
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 18. 08:57
Javuló hatékonyság mellett 20 százalék felett bővült az AutoWallis árbevétele az első félévben.
Vállalat Itt az MNB és a bankok közös nagy dobása, ezzel mindenki jól jár
Herman Bernadett | 2025. augusztus 15. 05:49
Szeptemberben indul a Magyar Nemzeti Bank (MNB) minősített vállalati hitelprogramja (MVH), amelyben már több bank is jelezte, hogy részt venne. Az Erste is ezek közé tartozik, Cselovszki Róbert, a hitelintézet vezérigazgató-helyettese reméli, hogy a kezdeményezés fellendítheti az elmúlt években padlóra került vállalati hitelezést. 
Vállalat Kiemelt helyen nyit BYD szalont az AutoWallis
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 17:34
Tovább erősíti együttműködését a világ vezető új energiával működő autógyártójával az AutoWallis, miután megállapodott a BYD-vel egy debreceni autókereskedelmi pont megnyitásáról. A kelet-magyarországi bemutatóterem és szerviz támogatja a közép-kelet-európai régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának további növekedését.
Vállalat A Mészáros Csoport Szlovákiában megveszi a meghatározó építőipari vállalatot
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 12:37
Az eladó, Dušan Mráz megtartja kisebbségi részesedését.
Vállalat A kínai DeepSeek ezért volt kénytelen elhalasztani új MI modelljének megjelenését
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 10:25
Nem tudta sikeresen betanítani az R2 változatot a Huawei Ascend chipekkel.
Vállalat Nem romlik meg: az Amazon Prime kibővítette kiszállítási áruválasztékát
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 08:05
Az Amazon.com Prime szolgáltatásának előfizetői mostantól epret, tejet, húsokat és fagyasztott vacsorákat is kaphatnak a rendelés napján, mivel a vállalat kiterjeszti gyors kiszállítási opcióját a romlandó élelmiszerekre – közölte az Amazon szerdán.
Vállalat Ennek a menő futócipőnek a vámok sem ártanak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 11:46
32 százalékot nőttek az On bevételei. 
Vállalat Megvásárolnák a Google Chrome-ot, nagy pénzt ígértek a böngészőért
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 11:11
34,5 milliárd dolláros ajánlatot tett a Google Chrome böngészőjének megvásárlására a Perplexity AI. 
Vállalat Ez húzta le a Graphisoft Park első félévét
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 19:15
A Graphisoft Park SE első félévi pro forma nettó eredménye 3,88 millió euró lett, amely 400 ezer euróval elmarad előző év hasonló időszakának teljesítményétől, az előző évet érintő egyszeri tételek miatt – közölte az ingatlanfejlesztő és -hasznosító társaság kedden a Budapesti Értéktőzsdén közzétett jelentésében.
Vállalat Így tiltakoztak a szegedi BYD építkezés munkásai
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 16:15
Többször is előfordult, hogy külföldi munkások zárták el az utat a BYD Szegeden épülő gyárához
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG