Az AFP francia hírügynökség meg nem nevezett forrása szerint a PSA igazgatótanácsában született megállapodás "nagy lelkesedést és elégedettséget váltott ki" valamennyi fél részéről.
Az értesülést egyelőre hivatalosan nem erősítette meg a három francia márka (Peugeot, Citroën, DS) gyártója, amely egyelőre nem is kívánta kommentálni a kiszivárgott hírt. Ugyanakkor a Le Monde szerint a német IG Metall szakszervezet megerősítette a PSA francia szakszervezeteinek, hogy hétfő délelőtt történik meg a hivatalos bejelentés.
Német autót akarnak gyártani a franciák
Az új vállalat a Renault-Nissan szövetség mintájára jön létre, amelyet Carlos Tavares, a PSA elnöke jól ismer, hiszen karrierjét a Renault-nál alapozta meg. "Alapvető, hogy az Opel német márka maradjon" - hangsúlyozta az elmúlt tíz napban Tavares a francia sajtóban.
Hosszan, de titokban tárgyaltak
A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak nemrég szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.
A vásárlással kapcsolatos részletek még nem ismertek, de az Opel autógyártó társaság eladásához kapcsolt feltételek miatt a francia PSA Peugeot Citroën csoporthoz kerülő vállalkozás átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról
A magyarok egyik kedvenc márkája
2016-ban Magyarországon a használt autók között az alsó-középkategóriában az Opel adta a legnépszerűbb típust, de a kisautóknál is az élmezőnyben végeztek. Az új autók között is a dobogóra került az Opel.