6p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Feléledt tetszhalott állapotából az RM International Zrt.

Fontos változások történtek az RM International Zrt.-ben a nyáron, új tagokkal bővült az igazgatóság. Ez önmagában még nem lenne érdekfeszítő hír, de ha hozzátesszük, hogy a Mészáros-családhoz köthető vállalkozásról van szó, amelyik részt kap a Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projektben (kínai partnercégekkel együttműködve), aminek csacska 750 milliárd forintos költségterve minden idők leggrandiózusabb beruházásai közé emelik az építkezést, és a belépők más Mészáros-érdekeltségeknél már bizonyítottak, máris más fényben látjuk az eseményeket - írta laptársunk, az Mfor.hu.

Az RM International sokáig egy alvó cég volt, amit 2017-ben hoztak létre, azzal a nem titkolt céllal, hogy egyszer majd szükség lesz erre a nagy infrastruktúrafejlesztések idején. Érdemi tevékenységet ennek megfelelően nem fejtett ki az elmúlt időszakban, bevételei nem voltak, így szinte törvényszerűen veszteséggel zárta eddigi működésének éveit. Két éve, 2018-ban például 178,1 millió forint veszteséget szenvedtek el.

Ehhez képest minimális, 7,4 milliós veszteséget könyveltek el tavaly, ám mint laptársunk cikkében bemutattuk, muszáj volt rendezni a cég saját tőkéjét, hogy megfeleljenek a törvényi kötelezettségeknek.

Eközben azonban személyi változások is színesítették a vállalkozás életét, amely azt jelzi, hogy beindulni látszik a gépezet, az alvó cég ébredezik.

A személycserékre részben azért volt szükség, mert elválnak Mészáros Lőrinc és felesége útjai, ami a céges kapcsolati hálójukat is felbolygatja. Ennek folyományaként Mészáros Beatrix a legtöbb közös érdekeltségű (ideértve a cégvezetést is) vállalkozásból távozik, mint ebben a cikkünkben megírtuk. Vélhetően ezzel lehet összefüggésbe hozni, hogy Mészáros Beatrix idén június eleje óta már nem tagja az RM igazgatóságának sem.

Ahová beültek viszont olyan üzletemberek, akiknek korábban nem volt közvetlen feladatuk az RM Internationalban, viszont a Mészáros-birodalom más érdekeltségeiben már kaptak fontos szerepet.

Nézzük, aktuálisan hogyan fest a gigantikus beruházás kivitelezésére készülő RM International Zrt. igazgatósága, kik ülnek a testületben június eleje óta:

  • Sárváry István
  • Szigeti Ferenc Miklós
  • Deák Gábor
  • Schmidt Zoltán
  • Németh Tamás

Közülük Schmidt Zoltánról az év elején jelent meg a hír, hogy tulajdonosa lett a Rádió1-et üzemeltető Radio Holding Kft.-nek. De feladata van a Mészáros-gyerekek cégében, a Fejér-B.Á.L. zrt.-ben is vezérigazgatóként.

Németh Tamás a Mészáros és Mészáros Kft.-ben ügyvezető, e cég mögött áttétellel pedig a tőzsdén forgó Opus Global Nyrt.-t találjuk.

Deák Gábor neve egyebek mellett az R-Kord Kft.-ben bukkan fel, mint ügyvezető. Németh és Deák tehát tulajdonképpen az RM International Zrt. tulajdonosait képviselik az igazgatóságban, hiszen ez a két cég (az R-Kord valamint a Mészáros és Mészáros Kft.) áll a vasútépítő társaság mögött. A igazgatóság munkájában a korábbi tagok közül Halmi Tamás is hasonló okokból vett egyébként részt. De ez nem jelenti azt, hogy kegyvesztettekké vált volna, Halmi például most is az Opus igazgatóságában ül. S az sem kizárt, hogy újra felbukkan az RM igazgatóságában.

Szigeti Ferenc Miklós lett a vasútépítő vállalat vezérigazgatója az új felállásban, vele kapcsolatban nem leltünk fel leágazást más cégek felé.

Sárváry István jelenti tulajdonképpen a folytonosságot az előző igazgatósággal, és szakmai tapasztalataira minden bizonnyal nagy szüksége is lesz a vasútépítő vállalkozásnak: a szakember a szintén Mészáros-birodalomba tartozó V-Híd Zrt.-ben tölt be vezérigazgatói pozíciót.

A jelek szerint tehát a tulajdonosi kör elérkezettnek találta az időt az RM International felélesztésére, merthogy elindult a beruházás, amint arról egy szakportál, a Magyar Építők beszámolt idén júliusban. Ez pedig azt jelenti, hogy a vasútépítő cégnek immár a terepen kell bizonyítania alkalmasságát a szuperprojekt megvalósítása során. 

A jövő évi költségvetésben egyébként 132,3 milliárd forint áll rendelkezésre a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására. Mint ebben a cikkben megírtuk, a pénzt a gazdaságvédelmi alapból fogják kifizetni - vagyis egy olyan keretből, amit alapvetően a koronavírus-járvány elleni küzdelem miatt hozott létre a kormány. A költségvetési törvény fejezeti kötetében szöveghűen az alábbi leírás található a vasútfejlesztéssel összefüggésben:

"A feladaton biztosított forrásból a Budapest-Kelebia vasútvonal 160 km hosszú szakaszán európai uniós műszaki előírások (160 km/h, 225 kN, ETCS2) szerinti fejlesztések engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint a fejlesztés megvalósításához szükséges további feladatok valósulnak meg.

A projekt Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának tervezési, beszerzési, kivitelezési (EPC) feladatainak ellátására 2021. évre 123 440,0 millió forint kerül biztosításra.

A vasútvonal Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának fejlesztése (EPC) projekthez szorosan kapcsolódó, a MÁV Zrt. szakmai kompetenciájába tartozó többletfeladatok ellátására 2021. évre 5060,0 millió forint kerül biztosításra. Ebből a vasúti építményekre vonatkozó átjárhatósági műszaki előírások követelményeinek való megfelelés ellenőrzési és tanúsítási tevékenységének (NoBo/DeBo) biztosítására 900,0 millió forint, a kisajátítási, területszerzési feladatok elvégzésére 3500,0 millió forint, valamint a projekthez szorosan kapcsolódó, a MÁV Zrt. hatáskörébe utalt szakmai feladatok ellátásához szükséges költségek finanszírozására 660,0 millió forint.)

A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházáshoz kapcsolódó független mérnöki, műszaki ellenőrzési feladatok ellátásához szükséges források biztosításáról szóló 1489/2018. (X. 9.) Kormány határozatban foglaltaknak megfelelően 2021. évben 1500,0 millió forint kerül biztosításra.

A feladaton biztosított forrásból történik továbbá a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának megvalósítása érdekében szükséges további intézkedésekről szóló 1628/2016. (XI. 17.) Kormány határozat 3. pontjában foglaltak szerint, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének előkészítéséhez kapcsolódóan, a kínai-magyar nonprofit vegyesvállalat működéséhez és tevékenysége ellátásához szükséges pénzügyi és finanszírozási feltételek biztosítása évi 2300,0 millió forint összegben."

Ebből kiderül, hogy a 132,3 milliárd túlnyomó része, 123,44 milliárd a tényleges megvalósításra megy el, a további összeget pedig az előkészítésre fordítják.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG