3p

A minimum 750 milliárdos üzletre egyelőre még nem készült fel az RM International.

Rosszabb állapotban van a gigantikus magyar-szerb vasútvonal építésére alkalmasnak talált Mészáros-érdekeltség, mint amit egy ekkora üzlet esetében el lehetne várni. A cég második éve zár veszteséggel, és megint gondjai akadtak a tőkehelyzetével.

képünk illusztráció

Az RM International Zrt. komoly részt kapott a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítésében, amelynek költségét eredetileg 750 milliárd forintra becsülték. A cég Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozik, a két tulajdonosa - az R-Kord Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. - a felcsúti vállalkozó számos ágazatot behálózó cégbirodalmának fontos tagja.

A cég eddig két üzleti évről adott le beszámolót. A 2018-as évet - mint itt megírtuk - 178 milliós negatív eredménnyel zárták. A most leadott, 2019-ről szóló dokumentumban már jóval kisebb, de még mindig negatív eredményről adtak számot, - 7,4 milliós összegben. Ennek megfelelően a tavalyi év után sem keletkezett társaságiadó-kötelezettségük.

Vagyis a jelek szerint amíg a nagy projekt nem indul el, addig a cég alapjáraton pörög, a kötelező költségeket sem tudja fedezni az árbevétel (2018-ban egyáltalán nem volt értékesítési árbevétele a cégnek, tavalyra már elkönyveltek 24 millió forintot közvetített telefonos szolgáltatásként). Azért akadt olyan költségtétel, amire már nem kellett pénzt fordítanuk: a dokumentumokból kiderül, hogy míg 2018-ban még feltüntettek 11 millió forintot bérköltségként, tavaly már nem került erre sor.

Ezen a két tulajdonos úgy próbált segíteni, hogy korábban tagi kölcsönt nyújtott az RM-nek.

Nincs pénz osztalékra

A forráshiányon a két tulajdonos úgy próbált segíteni korábban, hogy tagi kölcsönt nyújtott az RM-nek. Ez is jelzi, hogy még nincs kiegyensúlyozott pénzügyi helyzetben az RM. Ez az állapot pedig nem tesz jót a tőkehelyzetnek: már a tavaly májusban leadott céges papírokban rögzítették, hogy a társaság negatív saját tőkéje nem felel meg a törvényi előírásoknak, ezért a tulajdonosok 2019 folyamán megteszik a szükséges intézkedéseket a tőke rendezése érdekében.

Annak nem találtuk nyomát, hogy erre végül sor került volna, mindenesetre most, hogy újra negatív lett az eredményük, ugyanerre a lépésre kényszerülnek: a 2019-es évről szóló kiegészítő melléklet szerint újfent rendezniük kell a saját tőkét. Az idén március 26-án tartott közgyűlésen született döntés értelmében "a részvényesek rövid határidővel megfontolják, milyen lépéseket tesznek a negatív saját tőke rendezésére".

A közgyűlés egyebekben elfogadta, hogy a társaság 2019-ben 111,59 millió forintos mérleg főösszeggel és -7,443 millió forintos adózott eredménnyel zárt. Valamint a 2020-as üzleti tervre is áldásukat adták.

Rögzítsük tehát: a hazai léptékkel mérve mindenképpen top mezőnybe tartozó infrastukturális beruházásban a magyar felet kivitelezőként képviselő cég két éve bajlódik a tőkéjével, miközben egyre közelebb kerülünk a beruházás elindulásához. Természetesen nincs okunk kételkedni afelől, hogy amikor eldördül a startpisztoly, a céget a tőkéje és eszközei alkalmassá teszik majd arra, hogy ellássa a feladatát. Főleg, hogy a közvetlen tulajdonosain keresztül a tőzsdén forgó Opus Nyrt. tudja kontrollálni a működését.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
Vállalat Nem lehet oka panaszra a legendás magyar italgyártónak
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:11
Elfogadta a Zwack Unicum Nyrt. közgyűlése a vállalat igazgatóságának javaslatát, így a társaság 3,052 milliárd forint osztalékot fizet, ami névértékre vetítve 150 százalékos osztalékszintet jelent, részvényenként 1500 forintot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG