Az Instagram két alapítója, Kevin Systrom és Mike Krieger is kilép a fotó-megosztó applikációért felelős vállalkozásból és lemondanak pozíciójukról. Távozásukat alig fél évvel azután jelentették be, hogy a titkosított üzenetküldő WhatsApp két társalapítója, Jan Koum, valamint Brian Action is kiléptek saját cégüktől. A hírek szerint akkor a vezetők nem tudtak dűlőre jutni a személyes adatok biztonságával kapcsolatban, a Cambridge Analytica botránya pedig már bőven útján volt – írja a Financial Times.
Sosem volt még ilyen fontos az Instagram
Másfél éve a Facebook másik bekebelezett cégének, az Oculus VR-nek a társalapítója is kilépett a társulásból, ezzel pedig a közösségi oldal három legerősebb termékének ötletgazdáitól volt kénytelen megválni. Kevin Systrom bejegyzésében elmondta: izgatottak az Instagram és a Facebook jövőjét illetően, a következő időszakban pedig kicsit visszavonulnak, mielőtt új dologba fognának – hogy mibe, azt még nem döntötték el.
A két ötletgazda kritikus ponton hagyja ott az óriásvállalatot, a Facebooknak ugyanis sosem volt még ilyen fontos a fénykép-megosztó alkalmazás egymilliárdos követőtábora. Az Instagram egyre népszerűbb a fiatalok körében, az USA-ban és Európában pedig központi elemmé vált a Facebook aktivitásának növelésében.
Mi történt a WhatsApp-al?
A WhatsApp alapítója még április végén lépett ki a Facebook kötelékéből, Jan Koum nyilatkozata szerint érzelmi alapú döntést hozott – írja a Bloomberg. A Facebook még 2014-ben vásárolta fel a céget 22 milliárd dollárért, jelenleg több mint másfél milliárd felhasználója van. A WhatsApp különállt a közösségi oldal más alkalmazásaitól és teljes titkosítás mellett továbbította az üzeneteket a felek között. A négy évvel ezelőtti akvizíció gyors és drága volt, Zuckerbergnek akkor elsőszámú feladata volt a mobileszközök meghódítása..
Már akkor is kérdéses volt, hogyan építhető be az alkalmazás a Facebook üzleti modelljébe (amely a felhasználói adatok gyűjtésén és a célzott hirdetéseken alapul), mivel az alapítók ragaszkodtak a személyes adatok védelméhez és a titkosításhoz. Bár ez a hozzáállás kedvezett azoknak, akik fontosnak tartották adataik védelmét, a Facebook így más jogi ügyletekbe keveredett: a vállalatot világszerte perelték, hogy kikérjék a bűncselekményekben érintett felhasználók beszélgetését, de ez ügyben tehetetlen volt a cég, hiszen maga sem láthatott bele a levelezésekbe.
Eddig elkerülték a botrányt
Mark Zuckerberg cége még 2012-ben vásárolta fel az Instagramot 1 milliárd dollárért. Az akkor még csupán 30 milliós táborral rendelkező Instagram akvizíciója drágának tűnhetett, mára azonban lopásnak tűnik, hogy a közösségi oldal ilyen olcsón olvasztotta be legnagyobb riválisát a piacon. A Facebook lényegesen kiterjedtebb globális hálózatának és technikai hátterének köszönhetően az Instagram túllépett eredeti formuláján: a fotók és színes filtereken túl 2015-től már rövid videókat is közzétehettek a felhasználók, idén pedig létrejött az IGTV, amellyel a mobilvideózás piacára próbálnak betörni – ezzel versenybe szállva a Youtube-al.
Elege lett az EU-nak: megbüntetnék a Facebookot Az év végéig kaptak haladékot, hogy eleget tegyenek az uniós fogyasztóvédelmi előírásoknak. Részletek >>> |
2016-ban ismét újdonsággal álltak elő, amikor bevezették a Snapchat-hez hasonló „Történetek” funkciót (ezek azok a fotók vagy videók, amelyeket a felhasználók 24 órákra osztanak meg ismerőseikkel, ezután automatikusan törlődnek.) A Történeket opció az Instagram egyik legnépszerűbb lehetőségévé vált, a Facebook azonban hamarosan figyelmeztette a céget: ez a formátum kevésbé tehető pénzzé. A bejelentés visszavetette a bevétellel kapcsolatos előrejelzéseket és a befektetőket is megrémítette.
Az Instagramnak sikerült elkerülnie azokat a botrányokat, amivel a Facebooknak szembe kellett néznie – legyen szó a hamis hírek terjedéséről vagy az adatkezelési problémákról. Ez azonban változóban van, mivel a Facebook a jövőben még inkább integrálná alkalmazásait, hogy minél tovább a felületein tartsa a felhasználókat. (Ennek több eszköze is van, amiről korábbi cikkünkben olvashatsz >>>) Az utóbbi időben egyre több panasz érkezett, hogy az oldalt elárasztják a fizetett fényképek, de az okostelefon-függőség kutatások középpontjába is mind gyakrabban helyezik az alkalmazást.
Egetverő baromság terjed a Facebookon - rámentek a magyarok pénzére
Újabb átverés terjed a magyar interneten: a csalók szokás szerint a hiszékenyek és/vagy alulinformáltak pénzére utaznak. Napi egymilliót, három hónap alatt 300 milliót ígérnek kevesebb mint 100 ezer forintos befektetésre, valamilyen titokzatos szoftver és talán kriptodevizák meg közösségimédia-adatok alapján - az egész kellően zagyva-misztikus és látszólag profi ahhoz, hogy az alacsony banki kamatokon kesergő amatőrök közül néhányat átejtsen. Tovább a cikkhez >>>
|