A Reuters október 16-án számolt be először arról, hogy a repülőgépgyártó közel 15 milliárd dollár begyűjtését tervezi, mivel a folyamatban lévő sztrájk miatt leromlott pénzügyeket igyekszik megerősíteni. Most a hírügynökség hozzá teszi, hogy az új tőke részvények és kötelezően átváltható kötvények eladásából származik majd – mondta el a forrás, aki szerint:
a teljes befolyt összeg a kereslet függvényében emelkedhet.
A múlt héten a repülőgép-szerelők csaknem kettő az egy arányban utasították el a Boeing legújabb ajánlatát, amely a 737 MAX gyártását leállító sztrájkot akarta megszüntetni.
A cég a hónap elején azt közölte, hogy akár 25 milliárd dollárnyi pénzt is felvehet részvénykibocsátásból vagy hitelként, ha befektetési besorolású hitelminősítése veszélyben van.
Boeing végveszélyben?
A repülőgépgyártó óriáscég fokozott szabályozási ellenőrzésekkel, gyártáskorlátozásokkal és az ügyfelek bizalmának elvesztésével küzd, amióta január elején egy ajtópanel lerobbant a levegőben egy 737 MAX típusú repülőgépéről.
A Boeing egész évben égeti készpénzét, és a múlt héten újabb 6 milliárd dolláros negyedéves veszteségről számolt be. A hónap elején a Boeing közölte, hogy 10 milliárd dolláros hitelszerződést kötött nagy hitelezőkkel: a Bank of Americával, a Citibankkal, a Goldman Sachs-szal és a JPMorgannel.
A Boeing a hónap elején azt is bejelentette, hogy 17 ezer munkahelyet – globális munkaerő 10 százalékát – megszünteti, és egy évvel elhalasztja 777X repülőgépének első szállítását.
A három legnagyobb hitelminősítő – az S&P, a Moody's és a Fitch – azt mondta, hogy a Boeing besorolásait nem befektetési minősítésűre csökkenti, ha új hitelt vesz fel anélkül, hogy visszafizetné a 2026. február 1-én lejáró mintegy 11 milliárd dolláros adósságát.