A Magyarországról Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére és a Magyarországra érkező kínai import bővülésére számítanak a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalatai és a CECZ csoport szakértői.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat jövő hétfőn először indít Magyarországról Kínába áruszállító vonatokat: a XiangOuExpress - Budapest-Changsha szerelvény Ukrajnán, Oroszországon és Mongólián át jut el a távol-keleti országba, a Budapest-Pireusz konténeres exportvonat pedig a görög tengeri kikötőhöz indul.
A szerelvények indítását a Budapesten vasárnap összeülő kínai-közép-európai csúcstalálkozóhoz igazították, amelyen a pekingi kormányfő is részt vesz - tette hozzá.
Átlépheti a forgalom az álomhatárt
Pető Ernő, a ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági kamara elnöke szerint a magyar-kínai kereskedelmi forgalom értéke idén először meghaladhatja a 10 milliárd dollárt.
Magyarország konténerforgalma évente 280-300 ezer szabványos (Teu) konténer, de a kínai áruforgalom felfutásával ez megduplázódhat. A kétszeres mennyiséget a magyarországi terminálok, vasútvonalak és a logisztika elbírja, de nagyobb növekedés esetén fejlesztő beruházásokra lehet szükség - mondta a kamara elnöke.
Kiemelte a légi szállítás jelentőségét is, hiszen - mint fogalmazott - Kínából Budapestre a repülési idő több órával rövidebb, mint a nyugati repterekre, Magyarországról pedig az EU majdnem mindegyik tagállamába 3 napon belül eljuthatnak az áruk.