A rendőrség jelentése szerint a 49 éves nő a biciklijét tolva lépett a kocsi elé egy gyalogos átkelőn, amikor a vállalat egyik robot-Volvója gyakorlatilag lassítás nélkül elütötte. Mindezt úgy, hogy a volán mögött ült egy „biztonsági sofőr”. A nő a kórházban halt bele a sérüléseibe. Egyelőre vitatott, hogy a nő valóban a zebrán, vagy még az átkelő előtt lépett az autó elé, a sofőr nem tudta megmondani, mikor került a gyalogos az autó alá. A rendőrség vitatja, hogy a baleset elkerülhető lett volna, ha nem robotautóról van szó – a nő ugyanis a felvételek alapján az árnyékból lépett az úttestre.
Kitilthatják Európából az Ubert? Nagyon küzdenek, hogy ne így legyen. >>>
Több sebből vérzik a technológia?
Bár egyelőre vitatott, hogy az elhunyt vagy az autó volt-e a hibás a baleset kialakulásáért, az biztos, hogy az önjáró járművek még nem képesek megbirkózni az ilyen váratlan közlekedési anomáliákkal. Mindezt annak dacára, hogy az egyes nagy fejlesztő vállalatok (mint az Uber, az Alphabet vagy épp a General Motors) azt várja, hogy a robotautók megjelenése minimalizálja majd a közlekedési balesetek számát. A baleset után a Volvo – akikkel egyébként épp nemrég kötött megállapodást az Uber – közleményt adott ki, amelyben tagadták, hogy az autót vezető szoftver az övék lett volna.
Arizona egyébként a robotautózás fellegvára, épp ez okozza a problémát is: egyelőre még nem létezik ugyanis szövetségi törvény az önvezető autók használatának szabályozására, épp ezért végzi az Uber és a Waymo is itt a tesztjeit. Az Uber egyébként csak tavaly decemberben összesen 3,2 millió kilométert regisztrált az önvezető autóival, és jelenleg mintegy 100 járművükkel végeznek tesztüzemet, elsősorban olyan területeken, ahol szélsőséges az időjárás. A hó, eső és jég ugyanis különösen nagy kihívást jelent a robotkocsik szenzorainak.
Ki a régit, be az újat – rengeteg dolgot nyírhat ki az önjáró autózásRohamtempóban fejlődik az önjáró autók terjedése és tesztelése, így hamarosan belátható időn belülre kerülhet az a jövőkép, hogy robotautók segítségével közlekedjünk. Ez kényelmes és biztonságos, a technológia megjelenése azonban egy egész sor hétköznapi dolgot tüntethet el, ami már szerves részét képezi az életünknek. A kérdés, hogy ezekből mennyit fogunk hiányolni. >>> |