3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Arizonában gázolt halálra egy gyalogost, kitiltják az utakról az önjáró autókat.

Az Uber önjáró autóinak tesztelése korábban sem ment simán, San Franciscóban tavaly egy piroson való áthajtásból lett botrány, Arizonából pedig egyszer már ideiglenesen kitiltották az autókat, miután egy robotkocsi balesetet okozott. A Reuters cikke szerint azóta visszatérhettek az államba az önjáró autók, igaz, nem sokáig: hétfőn ugyanis az egyik tesztkocsi halálra gázolt egy gyalogos átkelőn áthaladó nőt. Az Uber azonnali hatállyal felfüggesztette a járművek használatát Arizonában, Pittsburgh-ben és Torontóban.

A rendőrség jelentése szerint a 49 éves nő a biciklijét tolva lépett a kocsi elé egy gyalogos átkelőn, amikor a vállalat egyik robot-Volvója gyakorlatilag lassítás nélkül elütötte. Mindezt úgy, hogy a volán mögött ült egy „biztonsági sofőr”. A nő a kórházban halt bele a sérüléseibe. Egyelőre vitatott, hogy a nő valóban a zebrán, vagy még az átkelő előtt lépett az autó elé, a sofőr nem tudta megmondani, mikor került a gyalogos az autó alá. A rendőrség vitatja, hogy a baleset elkerülhető lett volna, ha nem robotautóról van szó – a nő ugyanis a felvételek alapján az árnyékból lépett az úttestre.

Kitilthatják Európából az Ubert? Nagyon küzdenek, hogy ne így legyen. >>>

Több sebből vérzik a technológia?

Bár egyelőre vitatott, hogy az elhunyt vagy az autó volt-e a hibás a baleset kialakulásáért, az biztos, hogy az önjáró járművek még nem képesek megbirkózni az ilyen váratlan közlekedési anomáliákkal. Mindezt annak dacára, hogy az egyes nagy fejlesztő vállalatok (mint az Uber, az Alphabet vagy épp a General Motors) azt várja, hogy a robotautók megjelenése minimalizálja majd a közlekedési balesetek számát. A baleset után a Volvo – akikkel egyébként épp nemrég kötött megállapodást az Uber – közleményt adott ki, amelyben tagadták, hogy az autót vezető szoftver az övék lett volna.

Arizona egyébként a robotautózás fellegvára, épp ez okozza a problémát is: egyelőre még nem létezik ugyanis szövetségi törvény az önvezető autók használatának szabályozására, épp ezért végzi az Uber és a Waymo is itt a tesztjeit. Az Uber egyébként csak tavaly decemberben összesen 3,2 millió kilométert regisztrált az önvezető autóival, és jelenleg mintegy 100 járművükkel végeznek tesztüzemet, elsősorban olyan területeken, ahol szélsőséges az időjárás. A hó, eső és jég ugyanis különösen nagy kihívást jelent a robotkocsik szenzorainak.

Ki a régit, be az újat – rengeteg dolgot nyírhat ki az önjáró autózás

Rohamtempóban fejlődik az önjáró autók terjedése és tesztelése, így hamarosan belátható időn belülre kerülhet az a jövőkép, hogy robotautók segítségével közlekedjünk. Ez kényelmes és biztonságos, a technológia megjelenése azonban egy egész sor hétköznapi dolgot tüntethet el, ami már szerves részét képezi az életünknek. A kérdés, hogy ezekből mennyit fogunk hiányolni. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG