A listát vezető Mercedes Benz után a második helyre az indiai Apollo Tyres került, ők 146 milliárd forintból fejlesztik a gyöngyöshalászi gumiabroncs-gyárukat, ezzel 975 új munkahelyet hoztak létre. A dobogó harmadik fokára a Bosch került, ők 36 milliárd forintos beruházással 130 munkahelyet hoztak létre. Őket a Thyssenkrupp és a FAG Magyarország Ipari Kft. követi.
Hatékony munkaerő vagyunk
Magyarországon tavaly az autóipari termelés majdnem 8000 milliárd forintot tett ki, a legyártott kocsik száma tavaly lépte át először Magyarországon a félmilliót. Az előállított autóipari termelési érték döntő többsége exportra készül, az itt készült kocsik alig 8 százalékát értékesítik belföldön. A tavalyi évben a teljes feldolgozóipari kibocsátás egyharmadát tudhatta magáénak a járműipar, a járműgyártásban dolgozók száma 13 százalékkal nőtt a megelőző évhez képest, a 2015-ös év végén mintegy 150 ezer ember dolgozott az autóiparban.
A 12 legnagyobb autóipari beruházás az elmúlt évben Magyarországon. |
Új ipari forradalom előtt állunk?
„A technológiai fejlődés felgyorsulása révén az ipari termelési módozatok robbanásszerű változás előtt állnak. Ezt a szakaszt külföldön az ipari forradalom új szakaszának, „Industry 4.0”-nak nevezik. Ezek a változások magukkal hozzák azt is, hogy a nagy termelő cégek bővítik a helyi beszállítói hálózatukat. Egyre több magyar vállalat nő fel a feladathoz, hogy TIR1, TIR2 beszállítóvá váljon. A beruházók a profiljukba nem eső építés-beruházási, lebonyolítói és tervezői feladatokat egyre nagyobb mértékben szervezik ki külsős partnereiknek, így a hazai vállalatok is mind több ilyen projektben tudnak közreműködni” – ezt mondta Kálmán Péter, az Óbuda-Újlak Zrt. vezérigazgatója.