Ezek után te is gyakrabban kattinthatsz. |
Egyetlen egy hatalmas probléma volt eddig a Facebookkal más közösségi oldalakkal szemben: nem tudott pénzt keresni vele a felhasználó. Pedig ha valamit, akkor Zuckerbergéket a felhasználói tartják életben, köztük rengeteg celebritással, akiket milliók követnek. Az oldalt nagyon gyorsan ellepték nem csak az emberek, de a vállalkozások, zenekarok, cégek, szervezetek, hiszen a Facebook könnyű és hatásos módja a népszerűség növelésének. Egészen idáig viszont a fotómegosztásokért, a megírt és ott publikált posztokért, zenékért a közösségi oldal egy petákot sem fizetett a felhasználóinak, szépen dagasztotta a saját büdzséjét a reklámbevételekből és hirdetésekre elszórt pénzekből.
Úgy tűnik azonban, hogy elérkeztünk a Facebook történelmének egyik legnagyobb változtatásához: hajlandóak lesznek fizetni a felhasználóknak, úgy, ahogy azt például a Youtube teszi a több százezres nézettségű videósainak. A Verge újságírója a héten egy kérdőívet kapott a legnagyobb közösségi oldalról, ahol a szimpatikus bevételszerzési lehetőségekről érdeklődtek. A felhasználók a kérdőív alapján pénzt szerezhetnének akár egy jó ügy támogatásával, márkázott tartalmakkal, vagy csak egy sima "borravalós dobozzal".
Ki se lépj innen! A Facebook nemrég tartotta meg éves fejlesztői konferenciáját, ahol bejelentette, a Messenger chatapplikációjukra "botokat" eresztenek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a chaten keresztül, ahol eddig a barátainkkal beszélgettünk, mostantól boltokkal, légitársaságokkal, újságokkal "cseveghetünk", így perszonalizálva még jobban a vásárlás és tartalomfogyasztás élményét. Bővebben a fejlesztésről itt írtunk. |
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Facebook mindenkire kiterjeszti-e a gazdaggá válás legújabb módját, vagy csak a jóváhagyott oldalakra, ahogy tette azt korábban például az élő videózás bevezetésekor.
Miért pont most?
A Facebook lépése talán azzal magyarázható, hogy megkopott a varázsa a felhasználók körében: nemrég közöltük mi is a drámai hírt, hogy egyre kevesebb tartalmat osztunk meg közösségi oldalon, ráadásul az elmúlt két-három évben a fiatalabb korosztály is elpártolt tőlük, akiket most a Snapchaten láthatunk viszont aktívan.
A bevételek visszacsorgatása újra beindíthatja a posztolási kedvet, és ha jól vettük ki, a megosztásokat is megsokszorozhatja, hiszen azért is járna pénz, ha beállunk egy általunk szimpatikusnak vélt ügy mellé.