Megemelte éves előrejelzését a Tesco. Nagy-Britannia legnagyobb élelmiszerlánca most legfeljebb 3,1 milliárd font (jelenlegi árfolyamon mintegy 1383 milliárd forint) korrigált működési profitot vár a pénzügyi évre, szemben a korábbi 3 milliárdos célszámmal.
A Tesco az elmúlt évben folyamatosan növelte piaci részesedését azzal, hogy áraival felvette a versenyt a diszkontláncokkal, miközben prémium és saját márkás termékei – például a Tesco Finest sorozat – kétszámjegyű növekedést értek el. Nyáron több mint 470 új terméket vezettek be, köztük fagylaltokat, jegeskávé-koncentrátumokat és frissített sushi kínálatot.
A brit piacon az első féléves összehasonlítható értékesítések 4,9 százalékkal nőttek, összhangban az elemzői várakozásokkal. A több mint 24 millió háztartást lefedő Clubcard hűségprogram szintén fontos szerepet játszik a növekedésben, mivel értékes vásárlói adatokat biztosít a célzott ajánlatokhoz.
A Tesco árfolyama az április mélyponthoz képest több mint 40 százalékkal emelkedett október első napjaira, és a csütörtökön közzétett féléves eredmények nyomán további emelkedésre lehet számítani – egyes elemzők ezért már óvatosságra intenek. Azonban a Bloomberg által követett elemzők több mint kétharmada vételi ajánlást ad a papírra, ami magasabb arány, mint a legnagyobb rivális J Sainsbury Plc esetében. Ugyanakkor a Tesco átlagos célára mindössze 1 százalék alatti további emelkedést jelez a következő 12 hónapra, a részvény jelenleg a becsült nyereség 15,3-szorosán forog.
Magyarországon viszont nem megy ilyen jól a cég szekere, tavaly immár a második egymást követő évben zárt veszteséggel a Tesco, növekvő árbevétel mellett is 10,5 milliárd lett a mínusz. A magyarországi veszteség fő oka a kiskereskedelmi különadó, amelyből a tavasszal zárult pénzügyi évben 28 milliárd forintot fizetett be a cég a központi költségvetésbe.
(via Equilor)