A vissza nem térítendő 150 millió eurós állami támogatás mellett a cég 300 millió euró államilag garantált hitelt kap osztrák bankoktól, illetve az anyavállalat, a Lufthansa további 150 millió euróval járul hozzá leányvállalata megmentéséhez - ismertette Kurz. A kancellár kifejtette: a koronavírus-járvány világméretű gazdasági válságot okozott, és az ágazatok közül egyebek mellett a légi közlekedést érintette a legsúlyosabban. Hozzátette ugyanakkor, hogy az Austrian Airlines osztrák nemzeti légitársaság jó nemzetközi összeköttetést biztosít az ország számára, Ausztria ugyanis exportorientált ország, valamint fontos turisztikai célpont.
Mint mondta, a Lufthansával folytatott tárgyalások során három célt tartottak szem előtt: a munkahelyek megmentését, garanciát a bécsi központ fejlesztésére és a szükséges klímavédelmi intézkedéseket. Elmondta, hogy a megállapodás értelmében a legtöbb munkahely megmarad, ami azért is lényeges, mert a szektorban mintegy 95 ezren dolgoznak Ausztriában, közülük pedig hétezren közvetlenül az Austrian Airlines-nál. Hozzátette: a Lufthansa garanciát vállal arra, hogy a bécsi reptér arányosan ugyanannyit kap majd fejlesztésekre, mint az anyacég másik két fő repülőtere, a frankfurti és a müncheni.
Werner Kogler alkancellár közölte, hogy a repülőjegyek ára a jövőben tartalmazni fogja a törvényben meghatározott járulékokat, adókat és illetékeket is, így nem lesznek „olcsó repülőjegyek”, egy jegy minimálisan 40 euróba kerül majd.
Gernot Blümel pénzügyminiszter úgy fogalmazott: az Austrian Airlines Ausztria számára „kapu a világ felé”, minthogy a vállalat 130 célállomásra szállít utasokat, és Bécsből majdnem 20 távolsági járatot indít. Aláhúzta, hogy a társaság évente 15 millió utast szállít, közvetlenül és közvetetten így 17 500 embernek adva munkát.