3p

Az idei év egészen elképesztő növekedést eredményezett a webáruházak számára. Noha az utolsó negyedév adatait még nem ismerjük, egészen biztosan kijelenthetjük, hogy a szektor növekedése felülmúlja az előzetes várakozásokat.

Tagadhatatlan, hogy a növekedés motorját elsősorban a koronavírus-járvány okán megváltozott vásárlói viselkedés szolgáltatta. Az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa szerint a növekedésért elsősorban az úgynevezett átterelődés felelős; rengeteg tranzakció terelődött át a hagyományos boltokból az online térbe. Ez a magyarázata annak, hogy az online kereskedelem komoly növekedést képes felmutatni, miközben a teljes kiskereskedelem várhatóan nullára hozza ezt az évet.

Már az első negyedévbe érezhető volt a megváltozott vásárlói viselkedés hatása. Ebben az időszakban az e-kereskedelem 21%-os növekedést ért el, a második negyedévben pedig 47%-os bővülés következett. Ehhez képest a harmadik negyedév 19%-os növekedése visszaesésként értelmezhető, noha ez a szám is lényegesen magasabb az előzetes várakozásoknál.

Természetesen az egész éves teljesítményt jelentősen befolyásolhatja az utolsó negyedév bevétele, amit jelenleg még nem ismerhetünk. Kérdés, hogy a járványhelyzet súlyosbodása ezúttal is stimulálni képes az online forgalmat vagy folytatódik a harmadik negyedévben tapasztalt lassulás.

A legnagyobb e-kereskedők jelentős növekedésről számoltak be a fekete pénteket követően, így minden jel arra utal, hogy az e-kereskedelem ebben a periódusban is nagy fordulaton pörög.

Az e-kereskedőket jelenleg az foglalkoztatja leginkább, milyen eredményeket érhetnek el 2021-ben – véli a megkérdezett marketing menedzser. Ezzel kapcsolatban pesszimista és optimista hangok is hallhatók.

Sokan úgy vélik, hogy a 2020-as év trendjei nem vihetők tovább, a 2021-es esztendő tervezése során elsősorban a 2019-es eredményekre lehet támaszkodni. Ez a megközelítés azonban azt feltételezi, hogy a 2020-as év nem eredményezett különösebb fejlődést, holott ez nem igaz. Épp ezért az optimistább hangok lehetnek a realistábbak; valószínűsíthető, hogy az újonnan belépő online aktív vásárlók tábora megmarad, illetve az átlagos megrendelési érték további növekedésére is lehet számítani. A vásárlási gyakoriság megtartása elsősorban a kisértékű napi felhasználású cikkek piacától függhet.

Sokan arra számítanak, hogy a járványhelyzet lecsengését követően ismét vonzóvá válhatnak a szomszédos piacok a magyar e-kereskedők számára. Számos pozitív példa látható; többek között az Extreme Digital volt képes jelentős piaci részesedést szerezni a szomszédos országokban, különösen Horvátországban és Szlovéniában. Megfelelő exportterv és versenyképes logisztikai szolgáltatások esetén rengeteg hazai szereplő sikeressé válhat akár a külpiacokon is.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Egy stabil lépés is elég a tudatos vállalatfinanszírozás irányába
PR | 2025. december 12. 14:12
Minden várakozást felülmúlt az érdeklődés a fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram iránt – derül ki a KAVOSZ legfrissebb adataiból. A társaság országos ügyfélszolgálati hálózata folyamatosan segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Mészáros Ádám, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg tapasztalatait a program eddigi eredményeiről, az őszi roadshow tapasztalatairól és a jövőbeli fejlesztési tervekről.
Vállalat A Teslának az „olcsósítás” sem segített
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:20
Amerikai eladásai közel négyéves mélypontra estek novemberben az olcsóbb verziók bevezetése ellenére.
Vállalat NATO-kompatibilis drónfejlesztés indulhat: Magyarország regionális központtá válhat
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 17:03
Stratégiai partnerségre lép a 4iG SDT és az Aeronautics.
Vállalat A 4iG teljesen megszerzi az ACE Network céget
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 12:41
A 4iG bejelentette, hogy leányvállalata, a 4iG Informatikai Zrt. részvény adásvételi szerződést írt alá az ACE Network további 30 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére.
Vállalat A Generali Biztosító a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének stratégiai partnerévé vált
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:14
Stratégiai megállapodást kötött a piac egyik meghatározó szereplője, a Generali Biztosító és a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ) a hazai biztosítási szektor jövőjét meghatározó képzési program támogatására.
Vállalat A 4iG újabb nagy bevásárlása
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 19:12
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) adásvételi megállapodást kötött az EQUILOR Alapkezelő Zrt.-vel az általa kezelt Central European Opportunity Magántőkealap tulajdonában lévő a FaceKom Kft. (FaceKom) 100 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról.
Vállalat A 4iG 90 százalékos üzletrészt vásárol
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:01
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) 90 százalékos üzletrészt vásárol az IoT adatkommunikációs technológiákra specializálódott Mobil Adat Távközlési és Informatikai Szolgáltató Kft.-ben (Mobil Adat).
Vállalat A 4iG eladja földfelszíni műsorszóró és infrastruktúra társaságát
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 09:53
A 4iG Távközlési Holding Zrt. értékesíti az országos lefedettségű országos műsorszóró infrastruktúrát tulajdonló és üzemeltető 4iG Műsorszóró Infrastruktúra Kft. 100 százalékos üzletrészét. A vevő a Pro-M Professzionális Mobil és Hálózati Szolgáltató Zrt.
Vállalat A 4iG lett a török út legnagyobb nyertese
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 19:10
Törökország vezető vállalataival között stratégiai megállapodást a 4iG Csoport a védelmi ipari és technológiai, valamint a tervezett befektetési együttműködések területén.
Vállalat A Private Banking 30 éve Magyarországon: Így lesz a bizalomból vagyongyarapítás
Natív tartalom | 2025. december 8. 17:12
A magyar kétszintű bankrendszer megalakulása óta közel négy évtized telt el, amely idő alatt gyökeresen átalakultak a hazai pénzügyi szolgáltatások. Különösen igaz ez a privátbanki szektorra, amely 30 évvel ezelőtti indulásakor egy szelektív, személyre szabott stratégia mentén épült fel. A szerkesztőségünknek adott interjúban Bálint Attila, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának ügyvezető igazgatója beszélt az ágazat evolúciójáról, a kezdeti bizalmatlanságról, a válságok tanulságairól, valamint arról, hogyan készül fel a Raiffeisen a generációváltás és a digitalizáció kihívásaira.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG