3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az idei év egészen elképesztő növekedést eredményezett a webáruházak számára. Noha az utolsó negyedév adatait még nem ismerjük, egészen biztosan kijelenthetjük, hogy a szektor növekedése felülmúlja az előzetes várakozásokat.

Tagadhatatlan, hogy a növekedés motorját elsősorban a koronavírus-járvány okán megváltozott vásárlói viselkedés szolgáltatta. Az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa szerint a növekedésért elsősorban az úgynevezett átterelődés felelős; rengeteg tranzakció terelődött át a hagyományos boltokból az online térbe. Ez a magyarázata annak, hogy az online kereskedelem komoly növekedést képes felmutatni, miközben a teljes kiskereskedelem várhatóan nullára hozza ezt az évet.

Már az első negyedévbe érezhető volt a megváltozott vásárlói viselkedés hatása. Ebben az időszakban az e-kereskedelem 21%-os növekedést ért el, a második negyedévben pedig 47%-os bővülés következett. Ehhez képest a harmadik negyedév 19%-os növekedése visszaesésként értelmezhető, noha ez a szám is lényegesen magasabb az előzetes várakozásoknál.

Természetesen az egész éves teljesítményt jelentősen befolyásolhatja az utolsó negyedév bevétele, amit jelenleg még nem ismerhetünk. Kérdés, hogy a járványhelyzet súlyosbodása ezúttal is stimulálni képes az online forgalmat vagy folytatódik a harmadik negyedévben tapasztalt lassulás.

A legnagyobb e-kereskedők jelentős növekedésről számoltak be a fekete pénteket követően, így minden jel arra utal, hogy az e-kereskedelem ebben a periódusban is nagy fordulaton pörög.

Az e-kereskedőket jelenleg az foglalkoztatja leginkább, milyen eredményeket érhetnek el 2021-ben – véli a megkérdezett marketing menedzser. Ezzel kapcsolatban pesszimista és optimista hangok is hallhatók.

Sokan úgy vélik, hogy a 2020-as év trendjei nem vihetők tovább, a 2021-es esztendő tervezése során elsősorban a 2019-es eredményekre lehet támaszkodni. Ez a megközelítés azonban azt feltételezi, hogy a 2020-as év nem eredményezett különösebb fejlődést, holott ez nem igaz. Épp ezért az optimistább hangok lehetnek a realistábbak; valószínűsíthető, hogy az újonnan belépő online aktív vásárlók tábora megmarad, illetve az átlagos megrendelési érték további növekedésére is lehet számítani. A vásárlási gyakoriság megtartása elsősorban a kisértékű napi felhasználású cikkek piacától függhet.

Sokan arra számítanak, hogy a járványhelyzet lecsengését követően ismét vonzóvá válhatnak a szomszédos piacok a magyar e-kereskedők számára. Számos pozitív példa látható; többek között az Extreme Digital volt képes jelentős piaci részesedést szerezni a szomszédos országokban, különösen Horvátországban és Szlovéniában. Megfelelő exportterv és versenyképes logisztikai szolgáltatások esetén rengeteg hazai szereplő sikeressé válhat akár a külpiacokon is.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG