A Budapest és a sanghaji régió közötti utas- és áruszállító légijáratok indításának lehetőségeiről tárgyalnak a Budapest Airport (BA) vezetői kínai partnerekkel a sanghaji Transport Logistic konferencián.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint a budapesti repülőtér több tekintetben is előnyös cargo-üzemelésre, minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős elosztó központtá fejlődjön.
A „BUD 2020" fejlesztési programjuk keretében 2017 nyarán két új logisztikai központot adtak át a DHL Express-nek és a TNT-nek a repülőtéren.
Fejlesztések a következő években
Az ötéves, 160 millió euró (50 milliárd forint) értékű fejlesztési terv részét képezi egyebek mellett az új Cargo City megépítése 2019 nyaráig, illetve az I. futópálya felújítása ez év júniusáig, a repülésbiztonság fokozása az ILS CAT IIIB színvonalú műszeres leszállító rendszer telepítésével.
Már most is van, heti négyszer
Az Air China hetente négy alkalommal repül a kínai és a magyar főváros között 2015 májusa óta, korábban 2012-ig a Hainan Airlines által üzemeltetett járatot ezen az útvonalon.
A Budapest Airport 2017 novemberében a Budapesten rendezett Kína–Kelet-Közép-Európa csúcstalálkozón szándéknyilatkozatot írt alá az STO Express és az EKOL logisztikai nagyvállalatokkal, a Magyar Posta pedig a kínai ZTO Expresszel hozott létre vegyesvállalatot légi áruszállítási profillal.
Ezelőtt, 2016-ban a Budapest Airport légiáru forgalomért felelős vezetői az Egy övezet, egy út kezdeményezés keretében, a sanghaji magyar főkonzulátus aktív támogatásával munkakapcsolatot alakítottak ki Ningbo város repülőterével.