A Toyota mintegy 500 millió dollárt fektet be a Uber önvezető autó fejlesztésébe, a két vállalat így próbálja felvenni a versenyt a riválisokkal az autóipar új szegmensében. A világ legnagyobb autóipari cége és a vezető magán taxiszolgáltatója sokak szerint egyre erősebb lemaradással küzd az éleződő versenyben.
Mihamarabb az utakon tesztelik újra
A társulás tovább erősíti az Uber vezérigazgatójának szemléletét, hogy az önvezető technológiát partneri kapcsolatokon keresztül kell fejleszteni inkább, mintsem egyedül. A megállapodás ezen felül új életet lehel a cég fejlesztésébe, miután Arizonában az egyik tesztautójuk szoftverhiba miatt halálra gázolt egy gyalogost. A baleset óta az Uber visszavonta az összes önvezető autóját az utakról, elbocsátott több száz tesztsofőrt, és a teljes arizonai fejlesztőrészlegét leállította.
Felköthetik a nadrágot: milliókat öntenek az Uber riválisába |
A két cég közösen együtt folytatná a területen már kikísérletezett fejlesztéseit. Az autók az Uber önálló vezetési rendszerét használják majd, a Toyota Guardian technológiája pedig további védelmi funkciókkal látná el a járműveket, ami nem engedné az autóknak, hogy teljesen önállóan kormányozzák magukat. Az új rendszert először a Toyota Sienna kisbuszaiba építik be, ami a tervek szerint 2021-ben kerülhet a forgalomba.
A Toyota „lemaradása” nem véletlen, a cég szándékosan nem hajt gőzerővel a teljesen önvezető technológiák felé, inkább csak a Guardianhoz hasonló, részben önvezető szegmens célozta meg elsősorban. A Toyota a megállapodástól függetlenül önállóan is folytatja az önvezető-fejlesztést, amelynek eredményeit már nem osztja meg az amerikai céggel. Az Ubernek mihamarabb újra kell indítania az utcai tesztelést, a cég vezetése azzal számol, hogy még idén év vége előtt újra a forgalomba állhatnak a tesztautóik.
Kiakadt a világ az Uber vakmerő döntésén – életveszélyessé teszik az autóikat? Különös részletekre derült fény a márciusi arizonai baleset kapcsán, amelyben egy Uber jármű halálra gázolt egy gyalogost. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata ugyanis kimutatta, hogy az Uber kikapcsolta a járműben az automata vészfékezést, és bár a rendszer jelezte, hogy szükséges lassítani, az erre kiadott reakcióidő nagyon kicsi volt. A felelős már megvan – kérdés, hogy miért kapcsolták ki az életmentő funkciót. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |