Az elektronikai termékeket és okos mobiltelefonokat gyártó kínai Xiaomi 22,4 milliárd jüan, azaz 3,11 milliárd dollár - 1095 milliárd forint - értékben adott el termékeiből a november 11-i szinglik napjához kapcsolódó héten a CNBC szerint. Ezt az összeget az Alibaba Tmall webáruházában a JD.com-on és más e-kereskedelmi platformokon söpörte be a cég.
A két nagy online webáruház 2022 után 2023-ban sem számolt be arról, mennyit hozott nekik a Singles Day bevásárlási fesztivál. A JD csak annyit közölt, hogy rekordszámú tranzakciót könyvelt el. Az Alibaba közleménye szerint mind a kereskedelmi forgalom, mind a megrendelések száma, mind a résztvevő kiskereskedők sokasága nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Ami a márkákat illeti, a JD beszámolója szerint az Apple termékeiből 10 milliárd jüan (1,39 milliárd dollár) bevételt értek el. Ez nagyjából megegyezik a 2021-es forgalommal. A sportruházattal foglalkozó kanadai Lululemon, amely viszonylag új szereplő a kínai piacon, 260 százalékkal növelte eladásait az egy évvel korábbihoz képest. Az Alibaba nem oszt meg információt arról, hogy az egyes márkák hogyan teljesítenek az oldalain.
A szinglik napja hasonló változáson ment át az elmúlt évtizedben, mint a fekete péntek. Egynapos bevásárlásból heteken át tartó fesztivállá vált, amelyen az eladók brutális árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. Az idei eredmények meglepőek annak tükrében, hogy a Bain and Company az akciósorozat kezdete előtt szomorú előrejelzést jelentetett meg. E szerint a kínai vevők 77 százaléka azt nyilatkozta, hogy nem szándékozik bővíteni vásárlásait 2022-höz képest az idei szinglik napján.