Két projekt keretében összesen 200 új munkahely jöhet létre 2015-ben Magyarországon, amennyiben a Randstad Hungary sikerrel vív meg a világ 39 országában jelen lévő Randstad Holding többi központjával. Az egyik projekt keretében egy teljesen új szolgáltató központ létesülne hazánkban, míg egy másik bővítéséről lehet szó. Mindkét esetben erős nyelvtudással rendelkező, diplomásokra lesz majd szükség. A versenyben Prága és Kuala Lumpur a legnagyobb ellenfél – mondta el Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója, aki szerint a cseh infrastruktúra és gazdasági környezet ugyan előttünk jár, de a magyar Randstadnak nagyobb a szolgáltató központokkal kapcsolatos tapasztalata, és a magyar bérek is valamivel alacsonyabbak. Kuala Lumpur béreivel, infrastruktúrájával szemben pedig a szélesebb körű nyelvtudással és a munkaerő minőségével veheti fel a versenyt Budapest.
Jelenleg a tíz éve hazánkban működő Randstad Hungary mintegy 140 alkalmazottat foglalkoztat, a vállalat az év első 10 hónapjában 11 százalékos növekedéstárbevétel-bővülést produkált, míg globálisan a világ második legnagyobb személyzeti tanácsadó cégének tekinthető Randstad Holding árbevétele 4,2 százalékos növekedést mutatott az első háromnegyed évben..
Mi alapján döntenek?
A PwC Magyarország és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) 2013-ban készített, SSC szektorról szóló elemzése szerint egy szolgáltató központ helyének kiválasztásakor ugyanolyan fontos szempont a munkaerő költsége, mint a munkaerő-kínálat minősége, a negyedik fő döntéshozatali faktor pedig a gazdasági környezet, például az adózási szempontok. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) 2014-es felmérése szerint a döntéshozók 70 százalékának a költségek jelentik a legfontosabb szempontot a központok működtetésében. Ugyanebből a riportból az is kiderül, hogy hazánkban csak az SSC-k mintegy fele kapott támogatást, ez is többségében uniós forrásokból származott – állami támogatáshoz az ilyen munkahelyek 14 százaléka jutott.