4p
41 különböző márkájú, összesen 115 - az új és a használt áruk piacán is kapható - babakocsit tesztelt laboratóriumban a Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. A teszt során azt vizsgálták, hogy a babakocsik mennyire biztonságosak, milyen könnyen irányíthatók, használhatók, szállíthatók vagy tisztíthatók. A vizsgált termékek ára 20 ezer forinttól több mint félmillióig terjed.

A teszt során sport babakocsikat és többfunkciós ún. Travel system módban is használható babakocsikat is vizsgált a TVE. A termékek között olyan ismert márkák is szerepelnek, mint Britax, Cosatto, Foppapedretti, Mamas&Papas, Recaro, Maclaren vagy Maxi-Cosi.

A bőség zavara könnyen plusz kiadásba dönti a szülőket

A Travel system módban is működő, többfunkciós babakocsikhoz autós ülésként is használható hordozó vagy mózeskosár (esetleg mindkettő) csatlakoztatható. Ezért előnyük, hogy a gyerek születésétől kb. 3-4 éves koráig ugyanazt a babakocsit használhatjuk. Az áruk viszont nagyon széles skálán mozog, sokszor igen tetemes összeget kifizetünk értük, ahhoz képest, hogy az összes funkcióra legfeljebb csak pár hónapig lesz szükségünk, utána már csak az alap sport babakocsit használjuk.

Az első gyereknél könnyen belefuthatunk abba a hibába, hogy „a gyerek érdekében” jól a zsebünkbe nyúlunk, de ez a fogyasztóvédők tesztje szerint nem minden esetben indokolt. A többfunkciós babakocsikért 60 ezer forinttól akár félmillióig terjedő összeget is elkérnek, holott a teljesítményük nem feltétlenül tükrözi ezt a nagy árkülönbséget. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a webáruházak árfeltüntetése nehezen átlátható, így a vásárlónak nem mindig egyértelmű, hogy mit is kap a pénzéért, és milyen tartozékot kell még külön megvennie.

Jó hír azoknak, akik nem feltétlenül azért járnak játszótérre, hogy egy drága babakocsival villogjanak:  60-185 ezer forintért is kaphatunk olyan Travel systemként is használható babakocsit, amelyik 70% fölötti eredményt ért el a tesztben, vagyis jól irányítható, könnyen használható és biztonságos.

A sport babakocsiknál is hasonló a helyzet: itt sem érdemes a felső árkategóriát megcélozni, hacsak nem a brandet akarjuk megfizetni. A tesztben szereplő legjobb 5 termék ára 34 ezer és 74 ezer forint között mozog, de természetesen a határ itt is a csillagos ég. Mindkét típusra érvényes, hogy ha használt termékként vesszük meg, még ennél is kevesebből kijövünk, és a környezet is jól jár.

Mit vizsgáltak?

A teszt során laboratóriumi körülmények között szakemberek és hétköznapi felhasználók azt vizsgálták, hogy a babakocsik mennyire könnyen irányíthatók különböző helyzetekben (pl. ha az utcán valamilyen tereptárgyakat kell kikerülnünk; egy szűk folyosón, liftben fordulunk; göröngyös terepen, lépcsőn fel-, le haladunk). Értékelték, hogy mennyire könnyű a hétköznapi használatuk (pl. egykezes összehajtás, ülés rögzítése); mennyire könnyű szállításuk tömegközlekedéssel, lépcsőn fel-, le, vagy autós csomagtartóba ki-be pakolva.

A szülők számára a legfontosabb a gyerekük biztonsága, ezért a fogyasztóvédők ezt a szempontot is tesztelték. Nézték a babakocsik stabilitását, hogy vannak-e rajtuk kiálló élek vagy könnyen leszakítható részek, amelyek sérülést, fulladást okozhatnak, illetve mennyire erős a biztonsági öv. Azt is pontozták, hogy mennyire könnyen tisztíthatók, ugyanis szülőként, akármennyire is elővigyázatosak vagyunk, sajnos gyakran szembesülünk azzal, hogy bizony sokat kell sikálni a babakocsi huzatát.

Biztonság szempontjából kiemelkedően jól szerepeltek a tesztelt babakocsik. A 115 termékből 113 termék legalább 4 pontot kapott a 0-tól 5-ig terjedő skálán. A gyengébben szereplő termékek is csak kevés pontot veszítettek, leginkább azét, mert voltak olyan éles részei a babakocsinak, amelyek sérülést okozhatnak, vagy könnyebben leszakadhatnak.

Nehezen szállíthatóak

Fogyasztóvédők azt is vizsgálták, hogy mennyire könnyítik meg az életünket a gyártók, ha tömegközlekednünk kell. Azaz hamar össze tudjuk-e csukni, akár egy kézzel is, könnyen fel-, le vihető-e a lépcsőn? Az autós szülőknek is segít a teszt, ugyanis azt is megmutatja, hogy milyen könnyű összehajtani, és betenni az autó csomagtartójába.

Míg a biztonság és az irányíthatóság szempontjából nagy arányban jól szerepeltek a tesztelt termékek, az is bebizonyosodott, hogy szállítás szempontjából már nagyobb a különbség az egyes termékek között. Csak 42 babakocsi kapott legalább 4 pontot erre a szempontra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG