A fogyasztóvédelmi szervezet hangsúlyozza, hogy egy kis utánajárással sok kellemetlenségtől, bosszúságtól óvhatja meg magát a vásárló. 
Az EFK közlése szerint gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat külföldi  vállalkozás üzemeltet, és a vele való szerződéskötés esetén  az előnyök mellett  a fogyasztónak számolnia kell bizonyos nehézségekkel a vásárlás során. A külföldi eladó a termékhez nem mindig ad magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, vagy ha mellékel is, annak megfogalmazása a fogyasztó számára nehezen érthető. Emellett a külföldi kereskedők által működtetett webáruházak kivétel nélkül a vételár előzetes átutalásához kötik a termék leszállítását, azonban ha a szállításra bármilyen okból nem kerül sor, a szerződésszegéssel kapcsolatos igények érvényesítése nehézségekbe ütközhet, és magas költségekkel járhat. 
Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a külföldi webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn vevőszolgálatot, így a kereskedővel való személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, amely miatt a kommunikáció a postai út mellett kizárólag e-mailen vagy esetleg telefonon lehetséges - hívja fel a figyelmet a fogyasztóvédelmi szervezet közleményében.
MTI
Internetes vásárlás esetén érdemes a webshopot működtető cég után "nyomoznunk" egy keveset. A ".hu" kiterjesztés ugyanis nem jelenti azt automatikusan, hogy a cég itthon van bejegyezve		
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
							A Policy Solutions kutatása szerint.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

