2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Franciaországban nagy változást hoz az ősz az áruházak körében, eltűnik a Cora, amely a Carrefour tulajdonába került, és az új tulaj jó ajánlatokkal akarja emlékezetessé tenni a változást.

Magyarországon az első között nyitott ngy hipermarketet a francia Cora, ám a cég itteni egységei 2011-ben a konkurens Auchanhoz kerültek.

Most a francia piacon is megszűnik a Cora. A rivális, a a világ egyik legnagyobb áruházláncáként számon tartott Carrefour - amely egyben az Auchan versenytársa is - elkezdi a nemrégiben felvásárolt Cora-áruházak átnevezését, amit emlékezetessé akar tenni a vásárlóknak. A vállalat első körben tizenkilenc boltot keresztel át október első napjaiban, további húsz áruházat a hónap közepén, majd huszonegyet a végén.  A változtatások minden esetben két hétig tartanak, miközben az áruházak ha nem is zavartalanul, de üzemelnek. Ez alatt az idő alatt megjelennek a jellegzetes Carrefour-termékek a polcokon, köztük a hatezer saját márkás árucikk. Az árakat legkevesebb tíz százalékkal csökkentik a polcokon lévő több mint háromezer termék esetén. A boltok méretét pedig növelik.

Bekebelezik a Corát
Bekebelezik a Corát
Fotó: Carrefour

A Carrefour vezetősége természetesen hozza az ilyenkor szokásos marketingmondásokat: nem győzi hangsúlyozni, hogy a vevők jól járnak megszokott Cora-hipermarketeik és -szupermarketeik új kézbe kerülésével. Alacsonyabbak lesznek az árak, a legjobb ár/érték arányú termékek kerülnek a polcokra és elérhető lesz az új tulajdonos boltjaira jellemző promóciós kínálat.

A francia áruházlánc egyébként 2026-ig át akarja alakítani termékpalettáját. Növelni akarja a fenntarthatóan, az állatjóléti szempontok figyelembevételével előállított, organikus árucikkek súlyát. A minimálisra akarja leszorítani az élelmiszer-veszteséget és a csomagolást. A Cora és a Match 2022-ben 5,2 milliárd eurós  2070 milliárd forintos árbevételt elérő franciaországi hálózatának felvásárlását júliusban jelentették be a volt tulajdonossal, a belga Louis Delhaize-csopottal karöltve.

Árfolyam

Az adásvétel értéke 1,05 milliárd euró - mintegy 418 milliárd forint - volt. Az új tulajdonos 55 hipermarkettel és 77 szupermarkettel lett gazdagabb.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG