2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Aldi lett Nagy-Britannia legolcsóbb szupermarketje a 12. egymást követő hónapban is, de alig maradt el tőle a Lidl.

Májusban a Which? fogyasztóvédelmi szervezet megállapította, hogy az Aldi volt a legolcsóbb élelmiszerbolt, egy 40 élelmiszerből álló kosár átlagosan 68,60 fontba kerül, míg a Lidl 70,51 fonttal, szorosan a végzett második helyen.

A hiperek közül az Asda volt a legolcsóbb 76,45 fontért, míg a Tesco mindössze 43 pennyvel volt drágább a Sainsbury's-nél, 77,56 fontért. Az Ocado és a Waitrose ára a legmagasabb, 83,90, illetve 86,81 font volt egy kosár élelmiszert illetően.

Tartják az alacsony árakat. Fotó: Depositphotos
Tartják az alacsony árakat. Fotó: Depositphotos

Egy 131 tételből álló teljes bevásárlókosárért az Aldi és a Lidl diszkontok nélkül azonban az Asda volt a legolcsóbb szupermarket, immár ötödik hónapja, 332,40 fontért. A Morrisons volt a következő, mindössze 2,07 fonttal többért, nagyobb választékú élelmiszerekért, míg a Waitrose volt ismét a legdrágább 363,99 fonttal.

"Az élelmiszerek és italok ára továbbra is az egekbe szökik, miközben az emberek az elmúlt évtizedek legsúlyosabb megélhetési válságát élik át. Nem meglepő, hogy sok vásárló az olyan diszkontok felé fordul, mint az Aldi és a Lidl, amikor kutatásunk szerint több mint 18 fontot spórolhatnak egy kosárnyi mindennapi élelmiszeren" - mondta a Which? kiskereskedelmi szerkesztője, Ele Clark a Grocery Gazette szerint.

Az élelmiszerár-infláció azonban már a második egymást követő hónapban csökkent, és most 17,2 százalékon áll a május 14-ig tartó négy hétre vonatkoztatva. Mivel a búza és a vaj nyersanyagárai csökkenni kezdtek, a kiskereskedők, köztük a Sainsbury's, a Tesco, a Lidl és a Morrisons a múlt hónapban csökkentették a saját márkás kenyér és vaj árát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG