Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
1p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az információkereséstől a valós vásárlási tevékenységen át a fogyasztói tapasztalatok széleskörű megosztásáig átalakulhat a fogyasztói viselkedés folyamata
Az információkereséstől a valós vásárlási tevékenységen át a fogyasztói tapasztalatok széleskörű megosztásáig átalakulhat a fogyasztói viselkedés folyamata. A digitálisan érintett fogyasztó másképpen dönt, hiszen egyaránt hatnak rá a gyártók weboldalain feltüntetett információk, az árösszehasonlító oldalakon található kedvező árak, valamint a közösségi oldalakon olvasható hozzászólások – többek között ez is kiderült a GfK Hungária tegnapi napon megrendezett Digital Connected Consumer konferenciáján.

Alapvető fogyasztói szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi el használni az internetet. Az információkereséstől a valós vásárlási tevékenységen át a fogyasztói tapasztalatok széleskörű megosztásáig átalakulhat a fogyasztói viselkedés folyamata. A digitális fogyasztó másképpen dönt, akár fogyasztási cikkeket vásárol, akár szolgáltatásokat vesz igénybe. Hatnak rá a gyártók weboldalain található információk, az árösszehasonlító oldalakon található kedvező árak, a közösségi oldalakon található hozzászólások, más, egyébként számára ismeretlen fogyasztók tapasztalatai.

„Azok a cégek, amelyek az új típusú fogyasztók körében is sikeresek szeretnének lenni, gyökeresen át kell alakítaniuk kommunikációs és marketing stratégiájukat. 2010-től a GfK Csoport kutatásaiban kitüntetett szerepe van a digitálisan érintett fogyasztónak. 2011-ben a GfK Hungária fókuszában is a digitális fogyasztó áll. A Digital Connected Consumer címmel megrendezett konferenciánkon is ezt a témakört jártuk körbe, hiszen kutatásaink „digitális-központúvá” tétele is terveink között szerepel” – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az eseményen a GfK Hungária vezető munkatársai és a vendégelőadók arra keresték a választ, hogy a digitális eszközhasználat vajon hogyan alakítja át a jövőben a fogyasztók mindennapi életét, vásárlási döntéseit és fogyasztását.
A GfK Hungária témában végzett legfrissebb kutatásainak eredményei szerint jelenleg hazánkban a 15 évesnél idősebb lakosság mintegy 58 százaléka rendelkezik internet kapcsolattal és mintegy 49 százaléka tekinthető rendszeres internet használónak. Ezzel az adattal Magyarország az európai középmezőnyben található, nagyjából azonos szinten, mint a többi visegrádi ország, illetve például Spanyolország és Olaszország.

A digitálisan érintett fogyasztókat alapvetően a 18-49 éves korosztályban vizsgáljuk. Ez a korosztály a legbefogadóbb a technológiai újdonságok, illetve a legújabb fogyasztói trendek iránt, illetve e korosztályban található a legtöbb újító, illetve korai adaptáló fogyasztó. A legfrissebb mérések szerint mintegy 2,7 millió fő tekinthető a vizsgált célcsoport tagjának.

Ez a célcsoport már messze nem csak az íróasztal mellett internetezik. Közel ugyanannyian használnak hordozható számítógépet, mint ahányan asztali PC-t és közel harmaduk már a mobiltelefonján is kihasználja a világháló elérését biztosító funkciókat.

Az internet használat ma már nem csak a böngészésről szól. Természetesen a digitálisan érintett fogyasztó számára az internet a fő tájékozódási forma, de emellett sok más célra is szívesen használja az internetet. Szinte mindenki használ közösségi oldalakat ismerősökkel való kapcsolattartásra és szintén magas az aránya azoknak is, akik fogyasztói preferenciáikat is kifejezik ezeken az oldalakon.

Érdekes, hogy a közösségi oldalakon ismerősnek jelölt személyek legalább 90 százalékával csak ezen a fórumon tartják a kapcsolatot a digitális fogyasztók, tehát a közösségi oldalak mindenképpen a szociális kapcsolatok kiszélesedését jelentik.

Nemcsak a vásárlás, de a pénzügyek intézése is egyre gyakrabban helyeződik át az internetre. A digitálisan érintett fogyasztók 61 százalékának van online banki szerződése, és e szerződéssel rendelkezők 60 százaléka aktívan ki is használja ezt a lehetőséget - derül ki a GfK sajtóközleményéből.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG